Pagājušajā gadā Latvijā katrs iedzīvotājs apēdis vidēji 23 kilogramus (kg) siera. Biedrības "Siera klubs" jaunākie dati liecina, ka pērn ievērojami pieaugusi gan siera ražošana, gan eksports. Rūpnieki prognozē – ja tirgu neskars kādi būtiski satricinājumi, pozitīvas tendences turpināsies arī šogad.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Komerciālo pārvadājumu nozare piedzīvo ievērojamas pārmaiņas, pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem kļūst par galveno stratēģiju uzņēmumiem, kas par prioritāti izvirza vides pārvaldību. Ilgtspējīgas nākotnes sasniegšana liek uzņēmumiem visā pasaulē pāriet uz ekoloģiski tīrākām tehnoloģijām, motivējot transportlīdzekļu ražotājus paplašināt elektrisko komercauto modeļu portfeli.
Turpmāk Ķīnas autoražotājs BYD paplašināsies globālajā tirgū ar savu milzu roll-on transportlīdzekļu palīdzību. Pirmā no astoņām ieradās Vācijas ostā Brēmerhāfenē. Ķīnas kreiseris Nr.1 veicis savu pirmo peldējumu un Vācijas ostā Brēmerhāfenē atveda 3000 BYD elektrisko transportlīdzekļu, par to raksta Deutshe Welle.
Norvēģija ir TOP10 investors Latvijā un 12. nozīmīgākais Latvijas eksporta partneris. Iedzīvotāji Norvēģiju uzlūko kā pārticīgas un sociāli atbildīgas valsts paraugu, bet uzņēmumi – kā maksātspējīgu un drošu tirgu, kur sadarbības pamatā ir reputācija un uzticība. Kādas tendences iezīmēja 2023. gads, un ko Latvijas uzņēmumi no šī tirgus var gaidīt šogad?
Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” Rīgas lidostā būvēs kravas angāru “Baltic Cargo Hub”, aģentūru LETA informēja “airBaltic” pārstāvji. Angāra platība būs 6895 kvadrātmetri, tostarp aptuveni 5000 kvadrātmetri tiks atvēlēti kravu apstrādes telpām un aptuveni 2000 kvadrātmetri – biroju telpām. Tāpat jaunbūvei būs tieša piekļuve kravu apkalpošanas peronam, padarot kravu importa, eksporta un tranzīta procesus ātrus un vienkāršus.
Pagājušajā nedēļā tika apstiprināta Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda (Recovery and Resilience Facility) finansējuma piešķiršana Latvijas ostu un loģistikas koridoru digitalizācijas projektam “Ostu pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi”.
Ir izveidota un uzsākusi darbu jauna konteinerkravu pārvadājumu līnija, savienojot četras vadošas Eiropas ostas maršrutā Rīga - Halla (Lielbritānijā) - Roterdama (Nīderlandē) - Helsinki (Somijā). Konteinerpārvadājumus caur Rīgas ostu nodrošina Nīderlandes kompānijas Samskip pārvaldītā konteinerkuģu līnija Samskip Multimodal B.V. Līnijā pārvadājumu nodrošina divi vidēja izmēra konteinerkuģi - BF Cartagena un Dornbusch, kas ienāk Rīgas ostā pēc regulāra grafika - vienu reizi nedēļā.
Lai gan Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības teju nevienam uzņēmumam par labu nav nākusi, tas joprojām ir vilinošs tirgus. Šobrīd tajā jau ilgstoši vislabāk klājas kokapstrādes uzņēmumiem, taču nākotnē eksperti saskata potenciālu arī informācijas tehnoloģiju un aizsardzības nozares uzņēmumiem.
Aizvadītajā gadā Rīgas osta spējusi saglabāt stabilu kravu apgrozījumu, pārkraujot 18,8 miljonus tonnu dažādu kravu, kas ļāvis ieņemt otro vietu starp visām Baltijas valstu ostām. Pirmo reizi vēsturē pārkraujot vairāk nekā 5 miljonus tonnu konteinerkravu, kopumā apstrādāto konteinerkravu apjoms Rīgas ostā ir pieaudzis par turpat 10%.