Nozares jaunumi

Scania izveido klimatisko vēja tuneli

Kravas automobiļu testēšanaScania izveido klimatisko vēja tuneli kravas transportlīdzekļu un autobusu testēšanai. Viens no vadošajiem kravas transportlīdzekļu ražotājiem Eiropā "Scania" savā pētniecības un inovāciju centrā Zviedrijā ir izveidojis klimatisko vēja tuneli, kas pēc tā aprīkojuma un testu iespējām ir Eiropā labākais klimatiskais vēja tunelis pilnizmēra kravas automobiļu un autobusu testēšanai. Tas paver jaunas iespējas jau izstrādes procesā testēt Scania kravas transportlīdzekļu izturību pat visekstremālākajos laikapstākļos un uzlabot to īpašības dažādās situācijās. 

Laikapstākļiem, ar kuriem kravas automašīnu vadītājiem jāsastopas ikdienas darbā, ir būtiska loma drošības, degvielas patēriņa, autovadītāja komforta ziņā. Līdz ar to Scania kravas automašīnu vadītāji varēs baudīt priekšrocības, ko sniedz uzlabota kravas automobiļu veiktspēja, drošība un degvielas ekonomija izteiktā salā, sniegā un apledojumā, kā arī sliktas redzamības apstākļos.

Aigars Pušinskis, SIA „Scania Latvia” vadītājs: „Sauszemes kravu pārvadājumos jāmēro lieli attālumi, līdz ar to ir svarīgi, lai kravas transportlīdzekļi būtu piemēroti un parādītu savas labākās īpašības krasi atšķirīgos laikapstākļos. Jau līdz šim Scania ir bijis spēcīgs ražotājs inovāciju un tehnoloģiju jomā, bet jaunais testēšanas poligons ļaus vēl vairāk pārsteigt Latvijas uzņēmumus ar jauniem uzlabojumiem un labāku kravas automobiļa veiktspēju.”

Jaunā testēšanas iekārta ļauj ieprogrammēt datus, atbilstoši ceļu apstākļiem dažādos pasaules reģionos. Līdz ar to tajā varēs ievadīt datus, kas atbilst arī Latvijas situācijai, ņemot vērā krasi atšķirīgos laika un ceļa apstākļus dažādos gadalaikos.

Klimatiskais vēja tunelis atrodas pētniecības un izstrādes centrā Sēderteljē, Zviedrijā. Pateicoties iespējai testēt pilnizmēra kravas automobiļus un autobusus vēja tunelī, Scania nebūs tik ļoti atkarīga no testēšanas reālos apstākļos, kas nozīmē, ka samazināsies laiks no produktu izstrādes līdz to laišanai tirdzniecībā.  Tā izveidē Scania ieguldījusi 400 miljonu Zviedrijas kronu jeb 42,7 miljonu eiro.  

No Arktikas sala līdz svelmīgam karstumam

Testēšanas iekārtā iespējams simulēt temperatūru no -35 līdz +50 grādiem pēc Celsija, kā arī mitruma līmeni no 5% līdz 95%. Gaisa kanālu sistēma ir veidota no vairākiem maziem sniega lielgabaliem, kas ražo dažāda veida sniegu. Sniegu var aizstāt ar dažāda stipruma lietu, un ir pat iespējams iestatīt lietus lāšu lielumu. Lietus ūdenim pievienojot ķīmisku vielu, ko iespējams saskatīt ar ultravioleto (UV) starojumu, un pēc tam apgaismojot testējamos transportlīdzekļus ar UV stariem, ir iespējams precīzi noteikt, kur atrodas lietus ūdens un netīrumi un kādā veidā tie nonāk nost no transportlīdzekļa.

Testa transportlīdzeklis tiek novietots uz rotējošajiem cilindriem attiecīgi katram riteņu pārim. Tādējādi ir iespējams simulēt ātrumu līdz 100 km/h, kas ir optimālais ātrums kravas automobiļu un autobusu pārbaudēm.

Ar testēšanas iekārtu ir iespējams pārbaudīt transportlīdzekļa detaļu izturību pret karstumu un salu, lietus ūdens notecēšanu no transportlīdzekļa, autovadītāja redzamību lietus un snigšanas laikā, vējstikla aizsalšanas pakāpi, vēja radīto troksni un to, kā netīrumi pielīp pie transportlīdzekļa sāniem, spoguļiem un durvju rokturiem.

• Stipra lietus testēšanas laikā ir iespējams novērtēt, cik daudz ūdens nonāk gaisa ieplūdes atverēs un kā tas ietekmē vējstikla tīrītāju funkcijas, kā arī klimata kontroles darbību un kondensāta nožāvēšanas efektivitāti.

• Snigšanas laikā iespējams novērtēt, cik daudz sniega paliek uz priekšējā pārsega, cik daudz sniega nonāk gaisa ieplūdes atverēs un filtros, kā arī vējstikla tīrītāju un izkausēšanas funkcijas darbību.

• Iespējams uzstādīt Saules staru intensitāti robežās no 400 līdz 1100 W/m2 kabīnes priekšpusē, uz jumta vai sānos. Iespējams simulēt arī mākoņu daudzumu un braukšanu tunelī. Šie testi parāda, kā klimata kontroles sistēma tiek galā ar karstumu.

• Lietusūdenim pievienojot 0,5% fluorescenta vielu, testēšanas laikā iespējams noteikt, cik daudz vielu paliek uz transportlīdzekļa sāniem un vējstikla, kā arī redzamību cauri vējstiklam un to, cik ļoti nosmērējas ārējie atpakaļskata spoguļi.

• Aerodinamiskie testi ļauj noteikt vēja radīto troksni, kā arī sānvēja spēku.

Avots: www.reitingi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv