Krievijas eksportētājiKrievijas Starptautisko autopārvadātāju asociācija (ASMAP) panākusi vienošanos ar valsts muitas dienestu, kas atļāvusi Krievijas eksportētājiem turpināt izmantot TIR karnetes, atsaucoties uz Krievijas medijiem, ziņo LETA.

Asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš norāda, ka Latvijas autopārvadātājiem konkrētā vienošanās situāciju nemaina, jo Latvijas pārvadātāji galvenokārt preci importē. Vienlaikus eksperts uzsver, ka situācija vēl var mainīties.

Krievijas vicepremjers Igors Šuvalovs ir parakstījis rīkojumu, kurā noteikts, ka TIR karnešu sistēmas izmantošana jāatļauj līdz 2014.gada 1.jūlijam arī importētājiem. Kā norāda Trēziņš, tagad jāgaida, kad Krievijas muita izpildīs rīkojuma otru daļu.

Krievijas Federālais muitas dienests pieņēma lēmumu no 1.decembra atteikties no TIR karnešu sistēmas, pieprasot tranzīta kravām papildu bankas garantijas vai skaidrās naudas iemaksas, vēsta laikraksts "Vedomosti".

Muitas dienests kā iemeslu TIR karnešu sistēmas atcelšanai minēja ASMAP parādu valsts budžetā 20 miljardu rubļu (312 miljonu latu) apmērā. Tomēr ASMAP panākusi vienošanos ar Federālo muitas dienestu par TIR karnešu sistēmas izmantošanu līdz 2014.gada 1.jūlijam.

Vienošanās attiecas ASMAP kravu pārvadātājiem un Krievijas eksportētājiem, savukārt importa kravām uz Krievijas ziemeļrietumu robežas arī turpmāk tiks pieprasītas papildu garantijas.

Atteikšanās no TIR karnešu sistēmas radījušas nopietnas problēmas Krievijas eksportētājiem un kravu pārvadātājiem, jo viņi nevar aizpildīt TIR karnetes kravu pārvadāšanai Eiropā. TIR karnešu sistēmu izmanto 60 pasaules valstis, kas ļauj kravu pārvadātājiem, uzrādot TIR karneti, uz robežas nemaksāt nodevas.

Krievijas muita septembrī un oktobrī sāka pieprasīt papildu garantijas. Kaut arī Krievijas šķīrējtiesa oktobra vidū nolēma, ka papildu garantiju pieprasīšana tranzīta kravām uz robežas ir nelikumīga, Krievijas muitas dienests turpināja pakāpeniski ieviest jauno kārtību.

Sākotnēji papildu garantijas sāka pieprasīt Sibīrijas un Urālu reģiona muitas dienesti, bet oktobrī papildu garantijas sāka pieprasīt arī uz Krievijas ziemeļrietumu robežas, kas būtiski palielināja kravas automašīnu rindas uz robežas. Kopš 19.novembra papildu garantijas pieprasītas arī uz Latvijas un Igaunijas robežas.

Eiropas Savienība un ANO Eiropas Ekonomiskā komisija vairāku mēnešu garumā centusies pārliecināt Krieviju atlikt pāreju uz jauno sistēmu, vēsta "European Voice".

TIR konvencijas izpildpadomes sēdē Romā otrdien un trešdien piedalījās arī Krievijas valdības delegācija, taču sanāksmē panākta vienošanās tikai par TIR sistēmas atjaunošanu ASMAP kravu pārvadātājiem. TIR konvencijas izpildpadome paudusi nožēlu par Krievijas muitas dienesta lēmumu ieviest stingrus ierobežojumus TIR karnešu izmantošanā, pieprasot tos nekavējoties atcelt.

Tikmēr Krievijas pirmais vicepremjers Igors Šuvalovs paziņojis, ka Krievija izveidos pati savu tranzīta garantiju sistēmu Muitas savienības ietvaros. Pašlaik Krievijai Muitas savienībā pievienojusies gan tikai Baltkrievija un Kazahstāna.

Avots: www.lat.mixnews.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.