Liepājas ostaAugustā Liepājas ostā pārkrautas 351 500,39 tonnas kravu, no kurām beramkravas veido 188,5 tūkst. tonnu jeb 54%, ģenerālkravas 130,5 tūkst. tonnu jeb 37% un lejamkravas 32,5 tūkst. tonnas jeb 9 %. 2013. gada augustā apkalpoti 95 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4129 pasažieri, informē Liepājas SEZ pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Šā gada augustā Liepājas ostā beramkravu segmentā lielāko daļu veidoja labība un labības produkti - 132 tūkst. tonnu, kas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā šā gada jūlijā (69,4 tūkst. tonnu). Beramkravu termināli turpināja gatavoties sezonai un iepirka graudus. Kā atzina „DanStore” termināla sadarbības un loģistikas direktore Evita Dambe, tad var uzskatīt, ka jaunā graudaugu sezona ir sākusies, kas solās būt laba un stabila. Augustā termināls izkrāvis turpat 30 tūkst. tonnas sojas produktu, savukārt citam panamax klases kuģī iekrāvis aptuveni 26 tūkst. tonnu Latvijas rapsi. Tomēr jaunā sezona nebūšot tik intensīva kā iepriekšējā un plānots, ka graudaugu kravu apgrozījums terminālam būs aptuveni 70 % salīdzinot ar 2012. gadu. Evita Dambe arī norāda, ka tas ir normāli, ka katru gadu ir atšķirīgas graudaugu ražas, šogad raža mazāka, bet graudu kvalitāte labāka.

Arī otrs lielākais beramkravu termināls „Liepaja Bulk terminal” augustā uzsāka graudaugu pieņemšanu, bet šosezon pirmo panamax klases kuģi SUERTE uzkrāva šajā nedēļā. Termināla „Liepaja Bulk terminal” direktors Juris Matvejevs atzina, ka kravas būs, par ko liecina noslēgtie līgumi. Šobrīd mazākās un lielākās partijās tiek eksportēti Latvijas un Lietuvas graudi, bet novembrī, decembrī termināls plāno uzsākt Krievijas un Kazahstānas graudu eksportu. Juris Matvejevs atzīst, ka konkurence kļuvusi lielāka un jācīnās par katru kravu.
Labība un labības produkti ir nozīmīgākā kravu grupa, kas līdz šim veidojusi lielāko kravu apgrozījumu Liepājas ostā. Beramkravu grupā arī augustā stabils apgrozījums ir celtniecības materiāliem (cements) – 38,1tūkst. tonnu.

Ģenerālkravu grupā lielāko kravu apgrozījumu augustā veidoja kokmateriāli 62,8 tūkst. tonnu, kam seko RO-RO kravu plūsma 60,4 tūkst. tonnas, ko nodrošina regulārā prāmja līnija Liepāja –Traveminde (Vācija).

Lejamkravas augustā veidoja 9 % no kopējā kravu apgrozījuma. Galvenie lejamkravu veidi naftas produkti un jēlnafta.

2013. gada astoņos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 3 128 596,89 tonnas kravu, apkalpoti 891 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 29 648 pasažieri. No janvāra līdz augustam ostā pārkrauto konteineru skaists ir 3 276 TEU, bet RO-RO vienību skaits – 21 595.

Lai gan gada pirmajos astoņos mēnešos Liepājas ostā būtiski - par 32,4% - samazinājies pārkrauto kravu apjoms, tomēr ostas vadība prognozē kravu plūsmas palielināšanos gada pēdējā ceturksnī, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

"Domājam, ka kravu plūsmu gada pēdējā kvartālā uzlabosies, ko nodrošinās graudaugi, kas dod lielāko [kravu] īpatsvaru. Sekojam līdzi un gaidām, kas notiks ar "Liepājas metalurgu"," norādīja Ratniece-Kadeģe, uzsverot, ka ražošanas atsākšana "Liepājas metalurgā" dotu papildus kravas ģenerālkravu segmentā.

Tā kā finanšu grūtībās nonākušā uzņēmuma "Liepājas metalurgs" tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) administrators Haralds Velmers paudis, ka saskaņā ar TAP pasākumu plānu uzņēmumam mēneša laikā jāatsāk ražošana, ir pamatotas cerības, ka Liepājas ostas stividorkompānija "Liepājas osta LM" palielinās savu apgrozījumu, piebilda Ratniece-Kadeģe. Šī gada astoņos mēnešos "Liepājas metalurga" meitaskompānija "Liepājas osta LM" pārkrāvusi par 45,4% mazāk kravu nekā pērn attiecīgajā laika periodā.

"Ģenerālkravu apgrozījumu diemžēl negatīvi ietekmē "Liepājas metalurga" dīkstāve un finanšu problēmas," jau iepriekš atzina Liepājas SEZ pārvaldes Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš. Ietekme esot gan tieša, līdz minimumam samazinoties melnā metāla un metāllūžņu kravu apgrozījumam, gan netieša, apgrūtinot iespēju uzņēmuma meitaskompānijai "Liepājas osta LM" piesaistīt citas kravas.

Uz kravu plūsmas pieaugumu Liepājas ostai ļauj cerēt arī pietiekami labā graudaugu raža.

"Labība un labības produkti ir tā kravu grupu, kuras apgrozījumu ir visgrūtāk prognozēt, jo tas atkarīgs no ražas lieluma un kvalitātes. Tieši rekordaugstā 2011.gada raža ļāva Liepājas ostai 2012.gadā sasniegt tik ievērojamu kravu apgrozījumu. Prognozes liecina, ka, lai arī ne tik augsta kā 2011.gadā, arī šogad ir gaidāma laba graudaugu raža, kas otrajā pusgadā varētu ievērojami veicināt Liepājas ostas kravu apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar gada pirmajiem sešiem mēnešiem," iepriekš pieļāva Koliņš.

Avots: www.liepajniekiem.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.