Osta
Osta
Pagājušajā gadā, pateicoties Krievijas un Kazahstānas rekordaugstajai graudu ražai, bija jūtams kravu pieaugums Liepājas ostā, bet šogad tas varētu samazināties, jo minētajās valstīs graudu raža nav tik laba kā pērn, "Rietumu Radio" atzina Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš.

Kā ziņots, Liepājas osta sasniegusi lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas vēsturē - šī gada deviņos mēnešos ostā pārkrauti 5,3 miljoni tonnu kravu, kas ir par 52,3% vairāk nekā gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe. "Ir pamats domāt, ka kravu apgrozījums ostā varētu palielināties vēl vismaz divus mēnešus un šogad sasniegt vai pārsniegt 6 miljonu tonnu robežu," atzina Koliņš un piebilda, ka turpmāk apgrozījums varētu nebūt tik straujš. "Ceram nostiprināties 5,5 līdz 6 miljonu tonnu robežās, kas būtu labs pamats ostas tālākai izaugsmei," sacīja Koliņš.

Viņš aptuveni pirms mēneša viesojies Kazahstānā, un šogad graudaugu ražas tur neesot sliktas, bet ne tik labas kā pērn. "Pērn sakrita visi iespējamie labvēlīgie faktori un raža bija rekordaugsta, bet kaut kas tāds notiek varbūt reizi sešos vai desmit gados," atzina SEZ pārstāvis. Vēl nevarot pateikt, cik lielā mērā ražas apjoma samazināšanās ietekmēs kravu apgrozījumu Liepājas ostā. To varēšot pateikt gada beigās, kad ostas kompānijas slēgs līgumus ar kravu īpašniekiem 2013.gadam. Šogad, kā atzina Koliņš, salīdzinoši labas graudaugu ražas ir tepat Latvijā un Liepājas ostas uzņēmumi, kas nodarbojas ar graudaugu pārkraušanu, ļoti aktīvi sadarbojoties ar Latvijas un Lietuvas graudu audzētājiem.

Runājot par citiem pārkrauto kravu veidiem, Koliņš norādīja, ka "ir atdzīvojies kokmateriālu tirgus, pieaugums vērojams melno metālu sektorā un savu artavu devuši arī kravu pārvadājumi ar prāmi". "Liepāja osta ir daudzfunkcionāla, uzsvars likts tikai uz vienu kravu veidu. Un tas, ka kravu apgrozījuma pieaugums vērojams ne tikai vienā kravu segmentā, bet vairākos, ir pozitīva tendence," atzina Koliņš. Tuvāko piecu līdz 10 gadu laikā, kā informēja Koliņš, mērķis ir Liepājas ostā sasniegt 10 miljonu tonnu lielu kravu apgrozījumu gadā. Kā ziņots, arī šā gada septembrī Liepājas ostā sasniegts līdz šim lielākais kravu apgrozījums viena mēneša laikā - 695 616 tonnas, kas ir par 73,3% vairāk nekā 2011.gada septembrī.

Kā pastāstīja Liepājas SEZ Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš, galvenais iemesls tik straujam kravu apgrozījuma pieaugumam ir 2011.gada graudaugu raža, ko papildina jauni kravu veidi, piemēram, ogles, melnā metāla un tā izstrādājumu tirgus atdzīvošanās, kā arī stabila prāmju kustība un ro-ro tipa kravas. 2012.gada septembrī Liepājas ostā pārkrautas 695 616 tonnas kravu, no kurām 55,6% bija beramkravas, ģenerālkravu īpatsvars bija 39,3%, bet lejamkravu apjomi - 5,1%. Lielāko daļu no kravām - 41,3% - veidoja labība un labības produkti, kas saistīts ar labo graudaugu ražu šogad Latvijā un 2011.gada labības ražu Kazahstānā un citviet pasaulē.

Avots: www.latvijasradio.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.