Loģistika
Loģistika
Latvija nereti netiek iekļauta jaunos kravu pārvadājumu transporta koridoros, jo kaimiņvalstis kļūst konkurētspējīgākas starptautiskā tranzīta un loģistikas jomā, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Latvijas loģistikas klastera vadītājs Aldis Bulis.

"Ir gadījumi, kad Rīga un Latvija jau tagad netiek iekļauta jaunos kravu pārvadājumu transporta koridoros. Piemēram, Ziemeļu risinājums uz Sanktpēterburgu. Šis koridors no Lielbritānijas caur Skandināvijas valstīm ved uz Sanktpēterburgu. Igauņiem šajā koridorā gan ir arī savas priekšrocības, taču jebkurā gadījumā Latvijas pusei ir svarīgi zināt, kādi jauni koridori veidojas, jo, ja neesam centrālajā posmā, varam vismaz pievienoties un piedalīties.

Patlaban veicam aktivitātes, lai šajā projektā tomēr iekļūtu," skaidro Bulis. Viņš gan arī norāda, ka tranzītu ceļu plūsmu izveidē katrai valstij ir savas priekšrocības. Latvijas priekšrocība ir transporta nodrošināšana uz Maskavu, Igaunijai - uz Sanktpēterburgu, Lietuvai - uz Baltkrieviju, Minsku. Situāciju ietekmējot arī dažādie tarifi, un atsevišķās preču grupās vai segmentos tie mazina Latvijas konkurētspēju. Piemēram, Latvijas dzelzceļa tarifi lielgabarīta kravām negatīvi iespaido situāciju.

Nozares pārzinātājs arī norāda, ka kaimiņos loģistikas uzņēmumi jau kooperējas un, piemēram, Igaunijas loģistikas klasteris darbojas veiksmīgi, pozitīvi iespaidojot Igaunijas konkurētspēju starptautiskā tranzīta un loģistikas jomā. "Varētu teikt, ka Igaunijas loģistikas klastera darbības veiksme, kas igauņiem jau rada konkurences priekšrocības nozarē iepretim Latvijai, motivē mūs padarīt Latvijas loģistikas klasteri efektīvāku," uzsver eksperts. Kā ziņots, Latvijas loģistikas klasteris nesen pārdefinēja klastera mērķus un darbības pamatvirzienus.

Turpmāk Latvijas loģistikas klastera mērķis būs attīstīt inovatīvus loģistikas pakalpojumus, veicinot klasterī ietilpstošo uzņēmumu starptautisko konkurētspēju un loģistikas pakalpojumu eksportspēju. Jaunie klastera darbības pamatvirzieni būs ārējais mārketings jeb Latvijas loģistikas pakalpojumu integrācijas veicināšana starptautiskajās preču piegāžu ķēdēs, kā arī inovatīvi loģistikas pakalpojumi, kas tiks veicināti sadarbībā ar mācību un pētniecības iestādēm.

Tāpat uzmanība tiks pievērsta inovatīvu loģistikas risinājumu izstrādei un īstenošanai, akcentējot ekoloģiju un IT inovācijas nozarē. Latvijas loģistikas klasteris tika dibināts 2009.gadā Latvijas Loģistikas asociācijas ietvaros. Pašlaik Latvijas loģistikas klastera dalībnieki ir 17 uzņēmumi un trīs augstskolas.

Avots: www.nozare.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.