terehova
Terehova

Pēdējās nedēļās vērojamā kravas automašīnu rindu samazināšanās uz Latvijas-Krievijas robežas ir saistīta ar vairākiem faktoriem, uzskata Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Galvenā muitas pārvalde (GMP). Kā skaidro VID, gadā katrai valstij tiek piešķirts noteikts atļauju skaits, kas autopārvadātājiem jāuzrāda ikreiz, iebraucot Krievijā.

Viens no iemesliem, kādēļ novembra sākumā bija samazinājušās kravas auto rindas, bija izsmeltais atļauju skaits Latvijas autopārvadātājiem uz Krieviju, norāda VID, piebilstot, ka novembra otrajā pusē Maskavā tika panākta vienošanās ar Krievijas pusi par papildu atļauju izsniegšanu.
Tieši novembra pirmajā un otrajā dekādē pie Terehovas un Grebņevas muitas kontroles punktiem rindas bija ļoti īsas vai to nebija vispār, savukārt kopš 23.novembra rindas - 200 - 400 automašīnu - pie Terehovas muitas punkta atkal sāka veidoties.

Cits iemesls saistīts ar to, ka patlaban Krievijas muita uz robežas īsteno pilotprojektu, samazinot robežkontroles punktā strādājošo dienestu skaitu un piemērojot "viena loga" principu, līdz ar to pārvadātājs dokumentus iesniedz muitai, kas pēc nepieciešamības iesniegtos dokumentus novirza pārējiem dienestiem. Krievijas atbildīgās amatpersonas uzskata, ka šādas izmaiņas muitas kontroles punkta tehnoloģiskajā shēmā paātrina robežšķērsošanas procesu, tādējādi sekmē rindu samazināšanos, norāda VID.

Tāpat abu valstu ekonomiku ietekmē pasaules finanšu krīze. Atsaucoties uz Krievijas Federālā muitas dienesta vadītāja Andreja Beļjaņinova Krievijas masu medijos teikto, VID vērš uzmanību uz to, ka ekonomiskās krīzes ietekmē izzudušas automašīnu rindas arī uz Krievijas-Somijas robežas. Viņš atgādinājis, ka vēl pagājušā gadā šajā reģionā katru dienu rindā gaidīja apmēram pusotrs tūkstotis automašīnu, savukārt patlaban robežu diennaktī šķērso ne vairāk kā 200-300 automašīnas diennaktī, lai gan muitas kontroles punktu caurlaidība ir 400 automašīnu diennaktī.     
BNS vēstītais liecina, ka pēdējo nedēļu laikā rindas Grebņevā bija sarukušas un ik pa laikam vispār neveidojās. Savukārt Terehovā rindas joprojām veidojās no vairākiem simtiem automašīnu, kas gan ir krietni mazāk nekā iepriekš.
Pirmdienas rītā gan situācija mainījusies - Grebņevā stāvēja 80 kravas auto, bet Terehovā - 400 spēkratu. Vēl piektdien Grebņevā rindu nav bijis, taču brīvdienās tās veidoja līdz pat 180 kravas automašīnām. Savukārt Terehovā rindu garums svārstījās no 250 līdz 400 kravas auto.

„Vervo” visbiežāk izmanto Terehovas muitas punktu, jo pieredze rāda, lai gan rindas ir lielākas nekā Grebņevā, arī kravas mašīnu caurlaidība ir lielāka, tādejādi nodrošinot ātrāku robežas šķērsošanu. „Vervo” piedāvā klientiem veikt kravu atmuitošanu kā arī sanitāro robežinspekciju, ja tā ir jāveic, Terehovas muitas punktā,  kas atļauj pēc robežas šķērsošanas kravu nogādāt uzreiz izkraušanas vietā. „Vervo” joprojām turpina regulāras pilno un salikto kravu pārvadājumus no Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas un citām Austrumeiropas valstīm. Varam veikt arī negabarīta kravu pārvadājumus uz un no šīm valstīm.

Avots: www.diena.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.