Vēstule
Vēstule
Latvijas autopārvadātāji nosūtījuši valsts amatpersonām vēstuli, paužot bažas par kritisko situāciju, kāda pašlaik izveidojusies autopārvadājumu nozarē, kā arī lūdzot sniegt valsts palīdzību grūtībās nonākušajiem nozares uzņēmumiem.

Ja autopārvadātāji nesaņems valsts atbalstu, marta beigās tiks lemts par protesta akciju rīkošanu, norāda autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto".

Vēstulē, kas adresēta Ministru prezidentam Ivaram Godmanim (LPP/LC) un satiksmes ministram Aināram Šleseram (LPP/LC), autopārvadātāji norāda uz nozīmīgo tranzītpārvadājumu vietu Latvijas pakalpojumu eksportā, kuri, pēc Latvijas Bankas datiem, veido vairāk nekā pusi no kopējā Latvijas pakalpojumu apjoma. Turklāt, pēc daudzu ekspertu viedokļa, tieši tranzītam un loģistikas pakalpojumiem globālās ekonomiskās krīzes apstākļos ir lielākas iespējas un perspektīvas, teikts vēstulē.

Tikmēr kravu starptautisko autopārvadājumu nozare, kuru pārstāv vairāk nekā trīs tūkstoši kompāniju ar gandrīz 12 000 lielkravas transporta līdzekļu, 20 000 strādājošo, pārdzīvo grūtus laikus, jo krīze ir skārusi arī ārvalstu noieta tirgus, samazinās pieprasījums un cenas, pasūtītāji kavējas norēķinos, katastrofāli trūkst apgrozāmo līdzekļu. Tādējādi autopārvadātāji nespēj laicīgi nokārtot savas saistības ar bankām, līzinga kompānijām, degvielas piegādātājiem un servisiem, daudzi jau ir uz bankrota robežas, uzsver pārvadātāji.

Pēc viņu datiem, janvārī pārvadājumu apjomi ir sarukuši vismaz par 50%, līdzīga situācija ir februārī. Īpaši smaga situācija esot Latgales reģionā, kur kravas pārvadājumi un ar tiem saistītie pakalpojumi praktiski ir vienīgais iztikas līdzekļu avots daudziem cilvēkiem un ģimenēm.

Pārvadātāju asociācija izstrādājusi savus priekšlikumus autopārvadājumu tirgus stabilizēšanai.

Pēc pārvadātāju domām, būtu nepieciešams valsts atbalsts bankas kredītu un līzinga maksājumu restrukturizācijā uz laiku līdz gadam, kas ļautu autopārvadātājiem saņemt kredīta brīvdienas, atliekot pamatsummas nomaksu un līzinga termiņa pagarināšanu, nemainot līguma nosacījumus. Pēc Autotransporta direkcijas datiem, no starptautisko autopārvadātāju rīcībā esošiem gandrīz 12 000 lielkravas automobiļu puse ir iegādāti uz kredīta vai līzinga nosacījumiem.

Pārvadātāji arī aicina pārskatīt bonus–malus sistēmas piemērošanas noteikumus, izvērtējot tās atbilstību apdrošināšanas gadījumam un konkrētam autovadītājam, nepieļaut karteļa vienošanos starp apdrošinātājiem, nodrošināt OCTA un Zaļās kartes apdrošināšanu ar sabiedrības kontroli.

Tāpat autopārvadātāji vēlas moratoriju uz 2-3 gadiem jebkādiem jauniem nodokļiem vai nodevām, arī atlikt eirovinjetes ieviešanu līdz autopārvadājumu tirgus stabilizēšanai, lai radītu vienotus nosacījumus visiem transporta veidiem. Pārvadātāji aicina atbrīvot komerctransportu vai ieviest vienotu profesionālo degvielas akcīzes nodokli, kas būtu ievērojami zemāks par esošo minimālo nodokli, un kurš būtu piemērojams visiem profesionālajiem kravu un pasažieru pārvadājumu veidiem, proti, auto, gaisa, dzelzceļa un jūras transportam.

"Latvijas auto" padome aicina ieviest šos pasākumus nekavējoties.

Avots: http://www.diena.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.