Loģistika
Loģistika
Jaunā transporta nozares kravu un investīciju piesaistes menedžera "Gateway Latvia" izveide vērtējama pozitīvi, jo Latvijas tranzītbiznesa problēma ir nespēja veikt sarunas par lielu kravu apjomu apkalpošanu, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Latvijas loģistikas klastera vadītājs Aldis Bulis.

Kā skaidro eksperts, pēdējā laikā, piemēram, norisot sarunas ar Ķīnas pārstāvjiem, kuri runā par lieliem kravu apjomiem, bet Latvijā neviens loģistikas uzņēmums šādu apjomi reāli nevar apkalpot, tāpēc esot nepieciešams kooperatīvs risinājums, lai varētu piedāvāt caurskatāmu, labu risinājumu, piemēram, Ķīnas kravu pārvadājumiem.

Potenciālajiem partneriem ir interese pārvadāt lielus kravu apjomus, kas varētu būt divi līdz pieci miljoni konteineru gadā. Piemēram, šī gada pirmajos desmit mēnešos Latvijas ostās pārkrauti 3,09 miljoni tonnu konteinerkravas. "Viņiem ir nepieciešams piedāvāt ticamu un reālistisku risinājumu, ka caur Latviju šādus apjomus ir iespējams pārvadāt.

Latvijā viens terminālis vai pārvadātājs šādu apjomu viens pats nav spējīgs apkalpot, tādēļ ir vēlams koordinēts un kopīgs piedāvājums, ka Latvijā šādus apjomus ir iespējams tiešām apstrādāt un arī veikt šo kravu distribūciju reģionā," uzsver eksperts. Kā ziņots, šī gada sākumā Satiksmes ministrija (SM) rosināja veidot jaunu valsts akciju sabiedrību, ap kuru varētu veidoties nozares kravu piesaistes menedžeris.

Ministrija izpētījusi pasaules praksi un secinājusi, ka Latvijā patlaban pietrūkst integrēta operatīvās koordinācijas instrumenta. Ministrija vēlas nosegt visas tās pārziņā esošās jomas, ieskaitot ostas, dzelzceļu, ceļus. Institūcijas virsuzdevums ir nodrošināt kvalitatīvu un vienotu Latvijas loģistikas nozares piedāvājumu izstrādi un mārketingu.

Ostu padome atbalstīja šāda uzņēmuma veidošanu, un priekšlikums tiks virzīts izskatīšanai valdībā, kur gan pret to toreiz iebilda Ekonomikas ministrija. Tagad plānots to atkārtoti skatīt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē, kas ir valdības izveidota institūcija, un to vada Ministru prezidents.

Avots: www.nozare.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.