Osta
Osta
Šā gada novembrī Liepājas ostā pārkrauts 698 900,51 tonnas kravu, kas ir par 36,1 % vairāk nekā 2011. gada novembrī. Lielākais pieaugums novērojams beramkravu grupā, ko pārsvarā veido labība un labības produkti. Kopumā šā gada 11 mēnešos Liepājas ostā kravu apgrozījums ir 6,7 miljoni tonnu, kas ir par 50,7 % vairāk nekā gadu iepriekš.

Novembrī kravu apgrozījums Liepājas ostā turpināja saglabāties iepriekšējo mēnešu apjomā – nepilni 700 tūkst. tonnu. Lielākais kravu īpatsvars arī novembrī bijis lauksaimniecības produkcijas segmentā. Kā norāda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš, tas liecina par stabilitāti un pārdomātu attīstību, investējot un būvējot beramkravu terminālus, kas var strādāt ar plaša sortimenta lauksaimniecības produkciju. Lai arī kravu apgrozījuma straujais pieaugums ir zināms pārsteigums, tomēr gan Liepājas ostas uzņēmēji, gan Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde kopīgi strādāja, veidojot infrastruktūru – ostas padziļināšana, pievadceļi, terminālu būve, piestātņu modernizācija.

Liela nozīme ir arī veiksmīgai mārketinga politikai, piesaistot jaunus klientus un kravu īpašniekus. Lielākā ostas stividorkompānija LSEZ AS „Liepājas osta LM” novembrī sasniegusi ievērojamu kravu apgrozījumu 284 772,50 tonnas mēnesī, kas ir par 42,7 % vairāk nekā gadu iepriekš. LSEZ AS „Liepājas osta LM” valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks, atzina, ka kompānija apstrādā plānoto kravu apjomu, ko veido gan melnais, gan krāsainais metāls un tā izstrādājumi, metāllūžņi, celtniecības materiāli, labības produkti u.c. Novembrī otra lielākā ostas kompānija SIA LSEZ „Liepaja Bulk Terminal” strādājusi ar 176 505,07 tonnu apgrozījumu, kas ir par 19,1 % vairāk nekā pērn.

Kā pastāstīja „Liepaja Bulk Terminal” termināla direktors Juris Matvejevs, uzņēmums novembrī ekspluatācijā nodeva jaunizbūvētās piestātnes 51a pirmo kārtu, kas dod iespēju pietauvot kuģus līdz 110 metriem un mēnesī palielināt kravu apgrozījumu par 30-40 tūkst. tonnu. Ostas kompānijai ir svarīgi palielināt pakalpojumu piedāvājumu, kvalitāti un kravu apstrādes ātrumu. Jau tuvāko mēnešu laikā „Liepaja Bulk Terminal” uzstādīs vēl vienu krānu, lai varētu kuģus ne tikai iekraut, bet arī izkraut. Tāpat domājot par apkārtējo vidi, ir uzsākti darbi, lai uzstādītu aizsargsienu, kas neļaus putekļiem, kas veidojas kraušanas procesā, nokļūt ārpus termināla teritorijas.

Kravu apjomus novembrī palielināja arī LSEZ sabiedrība “Baltic Transshipment Center” SIA LSEZ SIA „Laskana”, LSEZ „Terrabalt” SIA, „Duna” LSEZ SIA, ka arī LSEZ SIA „Mols-L” un LSEZ AS„ Piemare”. Novembrī Liepājas ostā pārkrauts 422,9 tūkst. tonnu beramkravu, no kurām lielāko daļu veido labība un labības produkti, celtniecības materiāli, koksnes šķelda un ogles. Ģenerālkravas novembrī pārkrautas 245,9 tūkst. tonnu apjomā, ko pārsvarā veido krāsainais metāls un tā izstrādājumi, ro-ro tipa kravas un kokmateriāli.

Lejamkravu apjomi arī novembrī Liepājas ostā bija nelieli. Novembrī apkalpoti 157 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3005 pasažieri. Šā gada vienpadsmit mēnešos Liepājas ostā pārkrauts 6 714 699,98 tonnas kravu, no kurām beramkravas ir 3 602,7 tūkst. tonnas (54 %), ģenerālkravas ir 2 733,9 tūkst. tonnu (41%), bet lejamkravu 377,9 tūkst. tonnas (5 %). Tas ir par 50,7 % vairāk nekā 2011. gada tādā pat laika periodā. 2012. gada vienpadsmit mēnešos apkalpoti 1670 kuģi un 30396 pasažieri.

Avots: www.liepajasblogs.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.