A.Šlesers
A.Šlesers
Patlaban ostām piesaistīt jaunas kravas ir sarežģīti, tomēr Rīgas ostai ir vairākas priekšrocības, kas ļauj cerēt uz kravu apgrozījuma pieaugumu, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" sacīja Rīgas vicemērs, ostas valdes priekšsēdētājs Ainārs Šlesers.

"Nozarē kopējais kravu apgrozījums samazinās, taču pat šajā tirgus situācijā Rīgai ir iespējas nostiprināt savas pozīcijas starp citām reģiona ostām. Jāatceras, ka Rīga atrodas vistuvāk Maskavai, tādējādi tas ir vislētākais ceļš līdz Krievijas galvaspilsētai. Rīgas ostai ir arī daudz brīvo teritoriju, kuras investoriem iespējams pārvērst termināļos," teica Šlesers. Viņš atzina, ka iespēju būvēt jaunus termināļus pašlaik tikpat kā nav Klaipēdai, jo tās kapacitāte ir gandrīz pilnībā izmantota.

"Rīgas osta patlaban savu apgrozījumu palielina lielākoties naftas produktu un ogļu pārkraušanas dēļ. Tomēr pēdējā laika tendences rāda, ka ostā ienāk ģenerālkravas - metāli, saldētas preces un citas kravas. Mums savukārt ir jāstrādā tā, lai būtu pēc iespējas vairāk nišu jaunu veidu kravu ienākšanai. Ja mēs savas muļķības vai cita iemesla dēļ iepriekšējos gados kādu kravu esam pazaudējuši, tagad to jāmēģina atgūt atpakaļ," pastāstīja ostas valdes priekšsēdētājs.

Šlesers arī uzsvēra, ka Rīgas osta ir vesela struktūra, kurā darbojas daudzi privātie termināļi, tāpēc svarīga ir privātā un publiskā sadarbība. "Lai nodrošinātu sekmīgu ostas darbu, svarīgi sadarboties ar "Latvijas dzelzceļu", "Krievijas dzelzceļu" un "Baltkrievijas dzelzceļu", jo no vienošanās ar dzelzceļa kompānijām ir svarīga gan kravas plūsma, gan tās ātrums. Tāpēc pašlaik ir svarīgas investīcijas, svarīgi, lai investētu dzelzceļa līdzekļus Latvijas un Baltkrievijas robežas šķērsošanas punkta dzelzceļa infrastruktūras sakārtošanā, svarīgi, lai Krustpils virzienā izveidotu vēl vienu sliežu ceļu," klāstīja Rīgas vicemērs.

Šlesers ir paziņojis, ka Rīgas ostai būtu jāpalielina kravu apgrozījums no pašreizējiem aptuveni 30 miljoniem tonnu gadā līdz 50 miljoniem tonnu. Tostarp straujākam kravu pieaugumam būtu jāsākas jau nākamgad.

Avots: www.ldz.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.