Lietuvā
Lietuvā
Lietuviešu šoferiem, kas jau gandrīz nedēļu stāv rindā uz Latvijas un Krievijas robežas šķērsošanu, tiks nogādāts 1000 maizes klaipu, 1500 litri minerālūdens, kā arī konservi, otrdien vēsta Lietuvas radio un televīzijas ziņu portāls "lrt.lt".

"Ceram, ka šoferiem, kuriem vispār vairs nav ko ēst, ar to pietiks diennaktij vai divām, lai gan nav cerību, ka visu izdosies tik ātri atrisināt," portālam sacījis autopārvadātāju asociācijas "Linava" pārstāvis Gītis Vincevičs. Vienlaikus viņš norādījis, ka saskaņā ar šoferu sniegto informāciju rindas jau sākušas veidoties arī pie Baltkrievijas robežas. "Ir pāris galvenie punkti, kuros lietuviešiem arī radušās problēmas. Pie viena un otra stāv aptuveni pa pussimts mašīnām," piebildis Vincevičs.

Pēc viņa teiktā, šobrīd viena kravas automašīnas dīkstāves diena Lietuvas autopārvadātājiem sagādā zaudējumus 300 līdz 500 eiro (211-351 lata) apmērā. "Par katru dienu, kad krava nav piegādāta, tiek ne vien zaudēts tas, ko varēja nopelnīt, bet kravas saņēmējs vai nosūtītājs vēl var izvirzīt pretenzijas, un naudas sodi, kas paredzēti līgumos, ir diezgan prāvi," skaidrojis "Linava" pārstāvis.

Jau ziņots, ka rindas pie Latvijas un Krievijas robežas sāka augt, kad Krievijas federālais muitas dienests pagājušajā nedēļā pastiprināja muitas kontroli visām Lietuvas pārvadātāju vestajām kravām. Kā pastāstījis Lietuvas ārlietu ministra vietnieks Ēvalds Ignatavičs, kas pats apmeklējis sastrēgumus pie Latvijas un Krievijas robežas, Terehovas robežkontroles punktā pirmdien rinda bijusi aptuveni 14 kilometrus gara, tātad tajā varētu atrasties apmēram 700 automašīnas, savukārt otrdien Grebņevā rinda stiepusies piecu kilometru garumā.

Oficiālais pārbaužu pastiprināšanas iemesls, ko paskaidrojošā vēstulē Lietuvas muitas departamentam norādījuši krievu kolēģi, ir sešpadsmit iespējamie Lietuvas pārvadātāju pārkāpumi, kas fiksēti kopš gada sākuma, - minētajos gadījumos muitas procedūras neesot bijušas noformētas līdz galam. Tomēr, kā norāda Lietuvas puse, šie gadījumi aptver tikai 0,03% no visām Lietuvas pārvadātāju veiktajām muitas procedūrām un to īpatsvars nav bijis lielāks kā parasti.

Lietuvas ārlietu ministrs Vīgauds Ušacks otrdien bija izsaucis uz pārrunām Krievijas vēstnieku Viļņā Vladimiru Čhikvadzi, lai lūgtu viņam paskaidrojumus par Lietuvas autopārvadātāju diskrimināciju pie Krievijas robežas, un nosūtīja vēstuli Eiropas Komisijai (EK), lūdzot parūpēties, lai Eiropas Savienības (ES) valstu autopārvadātājiem tiktu garantēti vienlīdzīgi konkurences nosacījumi un lai viņi netiktu diskriminēti pēc nacionālā principa.

Savukārt Čhikvadze paudis viedokli, ka šī problēma jārisina nevis politiķiem, bet muitas dienestiem. Pastāv cerības, ka situāciju varētu izdoties noregulēt abu valstu muitas dienestu vadītāju apspriedē, kas paredzēta ceturtdienas rītā.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.