Valmiera
Valmiera
Runājot par dzelzceļa kravu pārvadājumiem, visbiežāk pieminam lielās preču stacijas un ostas. Tomēr arī reģionos ir izvietotas valsts a/s Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmuma, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem, SIA LDz Cargo struktūras, kas kalpo tuvākās apkārtnes uzņēmumu vajadzībām. Valmieras kravu terminālī gadā tiek apstrādāti vairāk nekā 3500 vagonu.

Saimnieciskās aktivitātes samazināšanos Latvijā Latvijas dzelzceļā īpaši jūt iekšzemes kravu pārvadājumos. 2008. gadā LDz Cargo Valmieras kravu terminālī pieņemti un izkrauti 2257 vagoni, bet šā gada deviņos mēnešos 769 vagoni. Valmieras kravu termināļa vadītāja Irēna Bogucka informē: "Aizvadītajā gadā vislielāko kravu apjomu apstrādājām a/s 8. CBR vajadzībām, kas saņēma 620 vagonu šķembu ceļu būvei. Mūs pastāvīgais klients ir SIA Ziemeļu nafta, kas pērn caur mūsu termināli saņēmusi 313 vagonus naftas produktu, bet šā gada deviņos mēnešos jau 374 vagonus.

Starp lielākajiem klientiem ir arī SIA Biko Lat, SIA Cobolt Eksports, kas saņem koksni, kā arī Latvijas propāna gāze, kas pa tiešo no Krievijas ieved gāzi Vidzemes reģiona vajadzībām." Kopumā lielākais saņemto kravu apjoms ir koksnes un zāģbaļķu segmentā, ko vietējie kokapstrādes uzņēmumi izmanto dažādu koka izstrādājumu ražošanā. Vaicāta par iespējām palielināt kravu apjomu Valmieras terminālī, Irēna teic: "Mūsu rīcībā ir pietiekami daudz resursu, kurus nepieciešamības gadījumā varam palielināt, lai apmierinātu arī jaunu klientu vajadzības.

Regulāri mūsu pakalpojumus izmanto ap 20 uzņēmumiem, bet vēl desmit klientiem dzelzceļa pārvadājumi ir nepieciešami periodiski, piemēram, pavasarī aktīvāk strādā kompānijas, kas piegādā minerālmēslus reģiona zemniekiem. Interese par pārvadājumiem ir liela, un vietējie uzņēmumi bieži vēršas pēc informācijas, taču ne visi noslēdz sadarbības līgumus, jo pārvadājamo preču apjoms ir salīdzinoši neliels – ja vagons netiek pilnīgi piepildīts, tad autotransports klientam izmaksā lētāk."

Līdz ar ražošanas uzņēmumu darba apjomu pieaugumu varētu palielināties arī Valmieras kravu termināļa noslogojums. Taču arī tagad varam ieteikt visiem ražotājiem, it īpaši eksportētājiem, kam krava jānogādā kādā no Latvijas ostām, izmantot dzelzceļa iekšzemes pārvadājumus.

Valmieras kravu terminālis ne tikai pieņem kravas, bet arī tās komplektē un nosūta tālāk. 2008. gadā tādu bija 1399. Lielākais kravu apjoms ir metāllūžņu segmentā – tikai firma Stingers pagājušajā gadā uz Liepājas metalurgu nosūtījusi 522 vagonus metāllūžņu. Atbilstoši savai tirgus daļai reģionā metāllūžņus pa dzelzceļu pārvadā arī SIA Kuusakoski un SIA Val.Met. Pašu lielāko preču apjomu pērn pārvadājusi Vidzemes agroekonomiskā sabiedrība (VAKS) – nosūtīti 610 vagoni graudu. Jāatzīmē, ka Valmierā ir vienīgais kravu terminālis Vidzemē, kurš var apkalpot beramkravas.

Valmieras kravu termināļa pakļautībā darbojas arī naftas terminālis Cēsīs un postenis Valgas stacijā, kas apseko tranzīta preču vilcienus, lai Latvijā nonāktu kravas ar precīzu dokumentāciju un labā tehniskā stāvoklī. Vidēji diennaktī virzienā no Igaunijas uz Rīgu Valmieras staciju šķērso četri pieci kravu sastāvi. Valmieras stacijas uzdevums ir nodrošināt tiem zaļo gaismu vai sniegt palīdzību krīzes situācijās. Irēna Bogucka gan saka, ka līdz šim nav bijis ārkārtas situāciju un Valmieras stacijas speciālistu palīdzība nav bijusi vajadzīga.

Avots: www.ldz.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.