Dzelzceļš
Dzelzceļš
"Rail Baltica" projekta tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādei plānots tērēt aptuveni miljonu eiro (aptuveni 710 000 latu), un katra no Baltijas valstīm segs vienu trešo daļu no izdevumiem, informē Satiksmes ministrija (SM).

Līdz 15. decembrim pretendenti var iesniegt SM piedāvājumus konkursam par izpētes veikšanu. Tos vērtēs SM vadībā izveidota starptautiska iepirkuma komisija, kuras sastāvā ir arī pārstāvji no Lietuvas un Igaunijas. Projekta izpēte uzvarētājam būs jāveic 10 mēnešu laikā no līguma noslēgšanas. Pētījuma galvenie mērķi ir noskaidrot jaunās starpvalstu dzelzceļa līnijas izveides tehniskos aspektus un to, kādas izmaksas un kādi ieguvumi tiktu radīti katrai no iesaistītām valstīm.

Jau vēstīts, ka ideja par vienotas dzelzceļa līnijas Varšava-Kauņa-Rīga-Tallina-Helsinki jeb "Rail Baltica" izstrādi pastāv jau vairākus gadus, taču finansējuma trūkuma dēļ projekts nevirzās uz priekšu.

Projekts ir iekļauts ES prioritāro projektu skaitā 2007.gadā, un laikā no 2007. līdz 2013.gadam tam plānots atvēlēt 124 miljonus eiro (87 miljonus latu). Eiropas Komisija ir piešķīrusi projekta īstenošanai līdzfinansējumu no TEN-T budžeta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā paredzēts nodrošināt no katras valsts budžeta līdzekļiem.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.