Krievijas karogs
Krievijas karogs
Nevar noliegt, ka atsevišķi Latvijas autopārvadātāji ir pieļāvuši pārkāpumus, kuri tagad var kalpot par ieganstu, lai Krievija vērstos pret mūsu uzņēmējiem, šorīt intervijā Latvijas Radio atzina autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš, uzsverot, ka starp godprātīgiem ir arī negodprātīgi pārvadātāji.

Trēziņa skatījumā Krievijas politikai šajā nozarē esot ekonomiski motīvi - kopumā autopārvadājumu tirgū situācija ir ļoti smaga, tāpēc, iespējams, ar formāliem ieganstiem Krievijā tiek radīti labāki apstākļi saviem pārvadātājiem. Atsevišķu Latvijas uzņēmumu negodprātīgā rīcība esot bijusi zināma jau vasarā, kad Krievijas puse mūsu valsts amatpersonām solījusi nekādas īpašas sankcijas neīstenot, taču tagad situācija krasi mainījusies.

Kā ziņots, Latvijas autopārvadātājiem draud tādas pašas problēmas kā savulaik lietuviešiem, kuri augusta sākumā bezcerīgi bija spiesti nīkt pie Latvijas un Krievijas robežas Krievijas muitnieku pastiprināto pārbaužu dēļ. "RIA Novosti" vēsta, ka Krievijas Federālais muitas dienests (FMD) veiks papildu pārbaudes, lai kontrolētu Latvijas autopārvadātājus, jo Latvijas autopārvadātāju pārkāpumu skaits palielinājies trīs reizes, savukārt nenomaksāto muitas nodevu dēļ Krievijas budžetam nodarīti 50 miljonu rubļu (800 000 latu) zaudējumi.

Trēziņš skaidro, ka jau ilgāku laiku bija izteikti brīdinājumi, ka Latvijas autopārvadātājus "piegriezīs". Vienlaikus viņš ir izbrīnīts, ka FMD viedokli kā brīdinājumu ir publicējusi tikai "RIA Novosti" preses relīzes formā, taču neviena Latvijas valsts institūcija konkrētu informāciju nebija saņēmusi.

Turklāt vēl 17.novembrī satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) ticies ar Krievijas pārstāvjiem, taču protokolā nebija minētas nekādas problēmas ar Latvijas autopārvadātājiem. Komentējot FMD informāciju par nenomaksātajām muitas nodevām, Trēziņš uzsver, ka, ja tā arī būtu, pastāv TIR (tranzīta deklarācija) sistēma, kas garantē, ka "Krievijas puse jau neko nezaudēs". Ja esot pārkāpumi, tad šī garantijas ķēde to nodrošina un zaudējumi tiks atmaksāti. "Vai šie zaudējumi sasniedz 50 miljonu Krievijas rubļu apjomu, ir grūti spriest, jo, ko Krievijas puse šajā summā ieskaita, nav īsti skaidrs. Acīmredzot - arī procentus un soda naudu," sacīja Trēziņš.

Nākamnedēļ esot paredzētas starpvalstu sarunas ar Krieviju. Eksperts pieļauj, ka šis paziņojums ir domāts kā spiediens pirms sarunām. Tomēr īsti skaidrs neesot, kāpēc tieši patlaban apdraudēti Latvijas autopārvadātāji, arī "Latvijas Ārlietu ministrijā rausta plecus". Pastāv iespēja, ka šādi tiekot piebremzēta konkurence no Latvijas autopārvadātāju puses.

"Lietuviešu gadījumā tas izdevās - Lietuvas pārvadātāju kravu apjomi samazinājās par 40%. Šajos grūtajos laikos tas būtu visvienkāršākais risinājums," akcentē Trēziņš. Viņš uzsver, ka vēl Latvijas autopārvadātāji apstādināti nav, bet tas ir brīdinājums, un Latvija gatavo atbildes uz šo paziņojumu, iesaistīta arī Ārlietu ministrija un vēstnieks.

Avots: www.financenet.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.