Vagons
Vagons
2009.gadā VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) meitas uzņēmumam LDz Cargo izdevās saglabāt importa kravu pārvadājumu apjomu, iepriekšējā gada līmenī, kā arī būtiski palielināt konteinerpārvadājumu apjomu.

2009.gadā importa kravu (kravas no Krievijas, Baltkrievijas un citām NVS valstīm) pārvadājumu apjomi saglabājās 2008.gada līmenī, pārvadājot 47,1 miljonu tonnu kravu. Tādējādi uzņēmumam izdevās saglabāt nemainīgu pašu būtiskāko kravu pārvadājumu virzienu – kravu pārvadājumus no NVS (tai skaitā, Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas) valstīm.

„Esam gandarīti, ka mums izdevās noturēt stabilus pārvadājumu apjomus ar Krieviju un citām NVS valstīm. Ņemot vērā, ka iepriekšējā gada rezultāti pēc pārvadāto kravu apjoma ir salīdzināmi ar 2008.gadu, kad sasniedzām rekordu kravu pārvadājumu jomā, šajos ekonomiskajos apstākļos varam būt gandarīti par paveikto,” rezultātus komentē LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.

Visstraujāko izaugsmi 2009.gadā LDz Cargo sasniedza konteinerpārvadājumos. Tie ir palielinājušies par 34,8 procentiem, salīdzinot ar 2008.gadu. Pagājušajā gadā pārvadātas 71142 TEU konteineru vienības, sasniedzot vēsturisku rekordu konteineru pārvadājumos.

„Šis ir ļoti būtisks rādītājs – LDz Cargo mērķtiecīgi strādā pie augstas pievienotās vērtības kravu pārvadājumu apjoma palielināšanās. Tas pierāda, ka viens no uzņēmuma stratēģiskajiem mērķiem diversificēt kravu pārvadājumu veidus veiksmīgi īstenojas,” norāda LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.

Uzņēmumam pērn ir izdevies palielināt naftas un naftas produktu un akmeņogļu pārvadājumus. Naftas un naftas produktu apjomi pieauga par 6,5 procentiem, sasniedzot 20,75 miljonus tonnu, savukārt akmeņogļu apjomi palielinājās par 2,1 procentu, sasniedzot 18,95 miljonus tonnu lielu apjomu. Par 7,9 procentiem ir pieauguši arī ķīmisko kravu transportēšanas apjomi, pārvadājot 30,4 miljoni tonnu kravu.

Samazinājušies eksporta un iekšzemes pārvadājumi – par 16,2 un attiecīgi 23 procentiem salīdzinot ar 2008.gadu. Tomēr konteinerpārvadājumu apjoma pastāvīgais pieaugums un to izaugsmes potenciāls atsver virkni citu kravu veidu pārvadājumu samazinājumu, uzskata G.Mačs. “Kritumu atsevišķos rādītājos mēs vērtējam kā izaicinājumu 2010.gadam, un strādāsim pie tā, lai šogad līdzsvarotu arī šos rādītājus,” piebilst G.Mačs.

2009.gadā LDz Cargo ir pārvadājis 53,67 miljonus tonnu kravu, kas ir 4,2 procentiem mazāk kā 2008.gadā, kad uzņēmums sasniedza vēsturisku dzelzceļa kravu pārvadājumu rekordu. „2010.gadā mēs varam paredzēt kravu pārvadājumu kritumu ārējo apstākļu ietekmē 10 procentu robežās. Ja spēsim veiksmīgi īstenot dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju, un arī Latvijas ostas attīstīs savu infrastruktūru, piemēram, Krievu salas termināļus Rīgas ostā, tad varēsim cerēt uz kravu pārvadājumu palielināšanos jau drīz,” uzsver U.Magonis.

Avots: http://www.ldz.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.