Terehova
Terehova
Kravas automašīnas, kas Latvijas un Krievijas robežkontroles punktā Terehovā Ziemassvētku vakarā nostājās apmēram 1000 automašīnu garās rindas galā, robežu šķērsoja vakar vakarā un naktī – pēc trīs diennakšu nīkšanas.

Vakar pēcpusdienā, kad Terehovas robežpunktā viesojās iekšlietu ministre Linda Mūrniece, satiksmes ministrs Uldis Augulis, Valsts robežsardzes priekšnieks Normunds Garbars un Krievijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs, rinda jau bija uz pusi īsāka – robežas šķērsošanu gaidīja 580 kravas automašīnu. Šoferi cerēja, ka rindu izdosies izstāvēt pusotrā diennaktī.

Rindas pie Terehovas robežkontroles punkta Ziemassvētkos un pirms gadumijas nav nekas neparasts, jo daudzi uzņēmēji tieši šajā laikā steidzas izpildīt savas saistības un piegādāt preces noteiktajos termiņos, turklāt savus darbus daudzi cenšas padarīt līdz svētku brīvdienām. Pērn 24. decembrī rindā gaidīja 1640 kravas automašīnu, savukārt šogad – 980 automašīnu.

Taču jau vakar rindas pie Latvijas un Krievijas robežkontroles punkta Terehovā samazinājās. Valsts robežsardzes preses pārstāve Jevgēnija Pozņaka Neatkarīgajai stāstīja, ka vakar no rīta rindā gaidījušas apmēram 700 kravas automašīnu, bet pēcpusdienā 580 smago automašīnu. "Robežkontroles punkts strādā pastiprinātā režīmā, turklāt samazinās arī automašīnu skaits, kam jāšķērso robeža," sacīja J. Pozņaka. Terehovas robežkontroles punkts strādā 24 stundas diennaktī, automašīnu plūsma neaprimst arī Ziemassvētkos un pat Jaungada naktī.

U. Augulis pēc robežkontroles punkta apmeklēšanas atzina, ka viņš ir pārliecinājies, ka tiek darīts viss iespējamais, lai palielinātu kravu plūsmu caur šo robežkontroles punktu. Daļa darbinieku pat atsaukti no atvaļinājuma.

Arī L. Mūrniece, kura Terehovas apmeklējuma laikā tikās ar robežkontroles punktā strādājošajiem Latvijas un Krievijas robežsargiem un muitas darbiniekiem, robežsardzes Ludzas pārvaldes priekšnieku Arvīdu Liepiņu, vēlējās klātienē pārliecināties par to, vai ir izdarīts viss iespējamais efektīvai kravu plūsmas organizēšanai un lai meklētu ilgtermiņa risinājumus.

"Nākamā gada martā Latvijas un Krievijas Starpvaldību komisijā ceram vienoties par Terehovas un Buročku robežkontroles punktu rekonstrukciju, jo tas ir vienīgais ilgtermiņa risinājums rindu samazināšanai uz robežas," norādīja L. Mūrniece.

Arī N. Garbars uzskata, ka vienīgā iespēja, kā uzlabot situāciju uz Latvijas un Krievijas robežas un mazināt kravas automašīnu rindas, ir modernizēt robežkontroles punktu un uzbūvēt muitas termināli Krievijas pusē. Intervijā Latvijas Radio viņš atzina, ka kravas automašīnu pieplūdums gada nogalē būs jebkurā gadījumā, taču pēc robežkontroles punkta modernizēšanas un muitas termināļa izbūves Krievijā rindā uz robežas šķērsošanu vairs nebūs jāgaida tūkstots automašīnām, kā tas ir bijis šogad un iepriekšējos gados.

Savukārt satiksmes ministrs Uldis Augulis solīja meklēt risinājumu, lai izveidotu papildu štata vietas rindu regulēšanai Latvijas pusē un atslogotu Valsts robežsardzes darbu. Taču arī, viņaprāt, situāciju ilgtermiņā uzlabotu robežkontroles punktu modernizācija.

Iekšlietu ministrijas Administratīvā departamenta Sabiedrisko attiecību un organizatoriskā darba nodaļas vadītāja Gunta Skrebele stāstīja, ka Iekšlietu ministrija 2011. gada februārī plāno sagatavot informatīvo ziņojumu par situācijas uzlabošanu Terehovas robežkontroles punktā un iesniegt to apstiprināšanai Ministru kabinetā. Aicinājumu šai problēmai pievērst uzmanību Latvijas Valsts prezidenta Valda Zatlera vizītes laikā Krievijā Iekšlietu ministrijai izteicis arī Krievijas premjerministrs Vladimirs Putins.

Avots: www.nra.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.