Nozares jaunumi

Turciju īpaši interesē konteinervilciens, kas ceļu no Baltijas valstīm līdz Turcijai veiktu bez kravu pārkraušanas

KonteinervilciensJa konteinervilciens Zubr bez pārkraušanas pārvadātu kravas no Baltijas vai Skandināvijas valstīm līdz Turcijai un perspektīvā pat Indijai, tas varētu būt ļoti pievilcīgs piedāvājums. To tikšanās laikā ar Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāru Anriju Matīsu atzina Turcijas transporta un komunikācijas ministrijas valsts sekretāra vietnieks Suats Hairi Aka, aicinot SM vadību veicināt šādu pārvadājumu attīstīšanu iespējami drīz.

Kravu pārvadājumi bez pārkraušanas būtu iespējami, satiksmei pa Melno jūru izmantojot dzelzceļa prāmjus – Zubr aizbrauktu līdz Odesas ostai, tālāk pār Melno jūru tiktu pārvests ar speciālu prāmi, tad Samsunas ostā Turcijā tam tiktu nomainīti riteņpāri vai rasts kāds cits tehnisks risinājums tālākiem pārvadājumiem pa Turcijas šauro sliežu dzelzceļu, un tad tas varētu turpināt ceļu pa sauszemi valsts iekšienē. Aka piebilda, ka Turcija šajā ziņā jau ļoti veiksmīgi sadarbojas ar Krieviju, kam, tāpat kā Latvijai, ir 1520 mm platuma sliedes.

Tā kā Turcijas kravu pārvadājumu sektorā ir liels autopārvadājumu īpatsvars, turkiem varētu šķist pievilcīga arī iespēja kravas auto pārvadājumos izmantot vilcienu – automašīna ar kravu uzbrauktu uz speciālas vilciena platformas, kas to tālāk nogādātu līdz pat Baltijas vai Skandināvijas ostām un otrādi.

Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis aicināja Turciju izvērtēt iespējas savu kravu transportēšanai izmantot Latvijas, Baltkrievijas, Ukrainas un Igaunijas dzelzceļa uzņēmumu aptuveni pirms diviem gadiem kopīgi izveidoto konteinervilcienu Zubr. Taču, kā atzina Aka, līdz šim Turcijas puse ir saskārusies ar vairākām juridiskām un administratīvām nepilnībām Ukrainas teritorijā, kas palēnina konteinervilcienu apkalpošanu.

Zubr nodrošina konteinerkravu plūsmu no Melnās jūras uz Baltijas jūras reģionu, šobrīd fokusējoties uz Baltkrievijas kravu pārvadājumiem. Tā maršruts ir Tallina – Rīga – Minska – Iļjičevska vai Odesa. Pārvadājumu apjomi ar Zubr pastāvīgi pieaug. «Ņemot vērā, ka galvenā Turcijas importa un eksporta partnere ir Eiropas Savienība (ES), Latvija labprāt piedalītos Turcijas preču transportēšanā uz un no ES un Ziemeļvalstīm. Mēs aktīvi strādājam pie Zubr maršruta attīstīšanas,» norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis. Latvijā Zubr operators ir VAS Latvijas dzelzceļš meitasuzņēmums LDz Cargo Loģistika.

Kā tikšanās laikā uzsvēra SM puse, Latvijā ir labi attīstīta transporta infrastruktūra, notiek pastāvīga tranzīta kravu plūsma ne vien konteinervilciena Zubr maršrutā Ziemeļu – Dienvidu virzienā, bet arī Austrumu – Rietumu asī, kurā darbojas divi konteinervilcieni – Baltica Transit, kas ir vienīgais regulārais konteinervilciens starp ES un Centrālāzijas valstīm, un konteinervilciens Riga Express, pārvadājot kravas starp Rīgu un Maskavu.

No 18. līdz 20. maijam Latvijā viesojas Turcijas transporta un komunikācijas ministrijas valsts sekretāra vietnieks ar delegāciju. Viņš piedalījās arī apaļā galda diskusijā uzņēmumā Latvijas Dzelzceļš, kurā bija pārstāvētas arī citas transporta nozares kompānijas – LDz Cargo Loģistika, Rīgas Universālais termināls, Rīgas Tirdzniecības osta, Man-Tess, Nord Natie Ventspils Terminals, Baltic Container Terminal. Diskusijas laikā viesi piedāvāja rīkot Zubr vilciena un attiecīgā tranzīta koridora prezentāciju Turcijā.

Turcijas delegācija apmeklēs arī Rīgas brīvostu un Starptautisko lidostu Rīga. Kā atzina Aka, viņš ļoti gaidījis viesošanos šajos uzņēmumos, jo Turcija ir ieinteresēta sadarbībā ar Latviju gan ostu, gan aviācijas jomā. SM pārstāvji informēja kolēģus par lidostas Rīga un aviokompānijas airBaltic straujo attīstību. Turki apliecināja ieinteresētību sadarboties šajā jomā, piebilstot, ka Turcija, iespējams, ir spožākā zvaigzne Eiropas aviācijas sistēmā un strauji augošie Latvijas uzņēmumi tai ir saistoši. Aka aicināja jau tuvākajā laikā tikties abu valstu uzņēmējiem, lai pārrunātu konkrētas sadarbības iespējas.
Puses vienojās uzsākt darbu pie Latvijas un Turcijas nolīguma sagatavošanas, kurā būtu atrunāta abu ministriju sadarbība dažādās transporta jomās.

Starptautiskā Transporta foruma ikgadējā sammita laikā, kas notiks no 25. līdz 27. maijam Leipcigā, Vācijā, Latvijas satiksmes ministrs tiksies ar Turcijas transporta un komunikācijas ministru Mehmetu Habibu Soluku. Šīs tikšanās laikā iecerēts pārrunāt Latvijas vizītes rezultātus un iezīmēt turpmākos sadarbības soļus. Regulāri uzturēt kontaktus un jau drīzumā apmeklēt Turciju Aka aicināja arī SM valsts sekretāru un ekspertu delegāciju.

Avots: www.db.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

 

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv