Krievija
Krievija
Satiksmes ministrijā (SM) viesojās vairāki Krievijas mediju pārstāvji, lai gūtu papildu zināšanas par valstu līdzšinējo un turpmāko sadarbību transporta un tranzīta jomās. Ar žurnālistiem tikās SM valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis un Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups, un informēja par Latvijas un Krievijas sadarbību kravu pārvadājumu jomā un par Latvijas tranzīta koridora iespējām un priekšrocībām.

Galvenā kravu plūsma caur Latviju ir Austrumu – Rietumu virzienā, pārsvarā no Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas un citām centrālās Āzijas valstīm. Latvija ir viens no izdevīgākajiem ceļiem Krievijai un NVS valstīm, kā sasniegt Eiropas Savienības tirgu, savu ģeogrāfisko priekšrocību dēļ. Latvijas un Krievijas sadarbību veicina pēdējos gados uzlabotās politiskās attiecības, abu valstu prezidentu un valdību pārstāvju tikšanās Maskavā 2010. gadā, kā arī kopīgs darbs Starpvaldību Komisijas (SVK) ietvaros. SVK izveidota 2006. gadā, un tās nākamā sanāksme paredzēta šā gada jūnija sākumā Latvijā.

Veiksmīgi sadarbojas arī abu valstu uzņēmumi, tas krīzes laikā ir palīdzējis noturēt kravu pārvadājumu apjomu – 2010.gadā caur Latvijas ostām transportētas vairāk kā 61 miljons tonnu kravu. Turklāt šā gada pirmajos četros mēnešos Latvijas ostās vērojams kravu pieaugums par 7,6%, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu periodu.

Žurnālisti interesējās par Rail Baltica koridora un ātrvilciena Rīga – Maskava virziena perspektīvām. Ministrijas pārstāvji norādīja, ka abi minētie dzelzceļa infrastruktūras pilnveidošanas projekti ir Latvijai nozīmīgi un sniegtu jaunas iespējas gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu jomās, kā arī papildinātu viens otru. Rail Baltica koridora attīstības pirmais posms – esošā sliežu ceļa rekonstrukcija – pašlaik tiek īstenots, to paredzēts pabeigt līdz 2015. gadam. Savukārt Rail Baltica jaunā sliežu ceļa izbūves, kā arī Rīga – Maskava virziena projektiem pašlaik notiek izpēte, lai noskaidrotu gan ekonomiskos, gan sociālos ieguvumus un izdevīgākos īstenošanas variantus.

Tāpat medijus interesēja kravu apgrozījuma prognozes turpmākajiem gadiem. SM pārstāvji skaidroja, ka esošais kravu apgrozījuma pieaugums Latvijas ostās liecina par pozitīvām tendencēm. Latvija tiecas palielināt kravu plūsmu, lai ar laiku apgrozījums sasniegtu ap 100 miljoniem tonnu gadā. Lai to paveiktu, tiek uzlabota ostu infrastruktūra – izbūvēti jauni dzelzceļa pievadi ostām, kas ļauj ērtāk tajās nogādāt kravas pa dzelzceļu, notiek atsevišķu ostu padziļināšana, tādējādi nodrošinot iespēju tajās ienākt lielākiem kuģiem u.c. Krievijas medijiem ieplānotas tikšanās arī ar VAS „Latvijas Dzelzceļš” un Rīgas Brīvostas pārstāvjiem.

Avots: www.sam.gov.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.