Nozares jaunumi

Scania iepazīstina ar daudzpusīgu hibrīda kravas automašīnu

Scania iepazīstina ar daudzpusīgu hibrīda kravas automašīnu

Kravas automašīnu ražotājs Scania laidis klajā hibrīda elektriskās (HEV) un uzlādējamā hibrīda elektriskās (PHEV) kravas automašīnas. Tās var aprīkot ar visāda veida spēka agregātiem un lādēšanas iespējām, kas nodrošina risinājumus dažādu jomu un transportlīdzekļu tipu prasību apmierināšanai, kā piemēram, saldēšanas iekārtu transportam, betona maisītājiem un reģionālajām preču piegādēm.

Hibridizācija nozīmē līdz 40% lielu degvielas ietaupījumu pilsētās, salīdzinot ar tradicionālajām piedziņām. Tā sniedz klusas bezizmešu darbības priekšrocības, veicot pilsētu un reģionālās piegādes, vienlaikus saglabājot iekšdedzes dzinēja kravas auto raksturīgo elastību un sniedzamību. Tas nozīmē, ka šis var būt pats dzīvotspējīgākais veids, kā jau šodien sākt autoparka elektrifikāciju.

Pilnīgi jaunā elektriskā iekārta GE281 strādā tandēmā ar Scania septiņu vai deviņu litru iekšdedzes dzinēju, sniedzot unikālu iespēju radīt no fosilajiem energoresursiem brīvus transporta risinājumus smagajām mašīnām ar sarežģītām virsbūvēm.

Scania jaunā hibrīda spēka piedziņa ir pašu radīta un atbilst kompānijas modulāro risinājumu filozofijai. Savienojot kopā divus elektromotorus un apvienojot tos ar Scania jaunākās (2020. gada) pārnesumkārbu paaudzes Opticruise svarīgām daļām, ir radīts kaut kas patiesi jauns un ievērojam: GE281 – pārnesumkārbas elektriskā iekārta ar vienmērīgu jaudas padevi un spēju tikt galā ar pilnu masu līdz 36 tonnām bez iekšdedzes dzinēja palīdzības.

Tas darbojas arī pretējā virzienā. Tā kā elektriskā iekārta vienmēr palīdz iekšdedzes dzinējam uzsākt braukšanu un paātrināties, iekšdedzes dzinēju var samazināt gan tilpuma, gan jaudas ziņā.

“Ar šo ceturto hibrīda kravas automašīnu paaudzi mēs esam sasnieguši atskaites punktu, kurā hibrīdi ir spēcīgi kandidāti dažādu darbu veikšanai pielietojumos, kur galvenā prioritāte ir ilgtspēja un viedie risinājumi,” saka Scania pārdošanas un mārketinga daļas vecākais viceprezident un e-mobilitātes vadītājs Fredriks Allards.

Dažādi pielietojumi

Scania jaunākās paaudzes hibrīda kravas automašīnas var pasūtīt kā HEV un PHEV, ar P, G un L sērijas kabīnēm. Kravas auto ir pieejami gan ar fiksētu rāmi, gan kā vilcēji.

Septiņu litru iekšdedzes dzinējam, tāpat kā deviņu litru dzinējam, pieejamas četras jaudas versijas. Visus Scania Euro-6 motorus var darbināt ar hidrogenētu augu eļļu (HVO), bet dažus var darbināt arī ar biodīzeļdegvielu (FAME). PHEV nodrošina līdz 60 km lielu elektrisko sniedzamību un izmanto gan rekuperācijas, gan ārējo uzlādi.

80% uzlādi tas sasniedz tikai 35 minūtēs, kas nozīmē, ka būtisku daļu pilsētas piegāžu maršrutu var veikt pilnībā elektriskajā režīmā, lādējot auto preču iekraušanas un izkraušanas laikā.

Scania GE281 piedāvā 230 kW pastāvīgo jaudu un 290 kW maksimālo jaudu, savukārt maksimālais griezes moments ir 2100 Nm. Tam ir seši pārnesumi uz priekšu, bet nav tradicionālā sajūga, jo šo procesu veic planetārā ātrumkārba, nodrošinot pārnesumu pārslēgšanu bez griezes momenta pārtraukumiem. Šis risinājums nodrošina arī izcilas plūdenas braukšanas spējas pie zema ātruma, bet jaudas noņemšanas kārbu (PTO) var ieslēgt braukšanas laikā gan elektriskajā, gan iekšdedzes režīmā.

“Braukšanas pieredzi patiesībā var salīdzināt ar vieglo automašīnu, kurai ir divu sajūgu sistēma,” stāsta Allards. “Ar šo risinājumu mēs varam piedāvāt visas atbalsta funkcijas, pie kurām Scania klienti ir pieraduši, piemēram, adaptīvo kruīza kontroli ar aktīvu prognozēšanu un nobrauciena ātruma kontroli. Vēl viens lielisks šī risinājuma ieguvums ir nepārtraukta enerģijas rekuperācija ātruma samazināšanas laikā, kas ir nozīmīgi, jo elektriskā iekārta ir primārais šo transportlīdzekļu bremžu avots.”

Visa segmenta celmlauzis

Scania ir viens no retajiem lielajiem oriģinālā aprīkojuma ražotājiem, kas ir apņēmies piedāvāt komerciālos hibrīda kravas auto. Patiesībā Scania bija šī segmenta celmlauzis jau 2014. gadā, kad tika laista klajā pirmā paaudze ar elektrisko sniedzamību līdz diviem kilometriem.

“Ar GE281 mēs esam sasnieguši jaunu līmeni. Elektriskais agregāts ir līdzvērtīgs vai bieži vien pārsniedz to, ko spēj piedāvāt iekšdedzes dzinējs (ICE) , tādējādi radot iespēju samazināt iekšdedzes dzinēju un ietaupīt gan degvielu, gan svaru. Vienīgā motivācija saglabāt ICE ir spēja piedāvāt vajadzīgo sniedzamību, braucot garākus ceļa posmus starp dažādiem uzdevumiem,” pamato Allards.

Scania jaunā HEV/PHEV paaudze piedāvā jauna līmeņa vadāmību. Sērija ne tikai ir jaudīga, bet arī pieejama ar visām klientu pieprasītajām papildiespējām. Tiek piedāvāta jaudas noņemšanas kārba (PTO), kas var tikt izmantota pat pilnīgi elektriskajā-pārnesumkārbas braukšanas režīmā.

Tā piedāvā start/stop funkciju, kas novērš nevajadzīgu darbošanos tukšgaitā. Tāpat tiek nodrošinātas tādas atbalsta sistēmas kā Scania adaptīvā kruīza kontrole ar aktīvo prognozēšanu. Pieejami arī dažādi braukšanas režīmi. Ja izvēlēts Power režīms, pie iekšdedzes dzinēja maksimālās veiktspējas tiek pielikti klāt vēl 100 zirgspēki (74 kW).

PHEV uzstādītās baterijas kapacitāte ir 90 kWh (3x30 kWh akumulatori), savukārt HEV versijai ir viens 30 kWh akumulators. Hibrīda kravas automašīnai ar mazāku dzinēju – no deviņiem līdz septiņiem litriem – kravnesība būs par 250 kilogramiem lielāka nekā tās līdziniekiem ar iekšdedzes dzinēju. Hibrīda iekārta auto neto svaru palielina tikai par 750 kg, bet Eiropas Savienībā elektriskajiem transportlīdzekļiem ir atļauta viena papildu masas tonna.

Saglabāt atbilstību un konkurētspēju

Tādas nozīmīgas Eiropas pilsētas kā Parīze un Amsterdama ievieš zonas ar stingrām emisiju, trokšņa un drošības prasībām. Saskaņā ar Zaļā kursa vadlīnijām nākotnē šāda tipa regulējums tiks ieviests visās Baltijas valstīs. Tas nozīmē, ka progresīvi pārvadātāji, kas vēlas saglabāt atbilstību noteikumiem un konkurētspēju, pievēršas no fosilās enerģijas brīviem un elektriskiem risinājumiem, kas ir pieejami šeit un tagad.

“Hibrīdi ir gudrs veids kā spert lielu soli ceļā uz pilnīgu elektrifikāciju un ilgtspējīgu transporta sistēmu,” teic Scania pārdošanas un mārketinga nodaļas e-mobilitātes produktu vadītāja Emma Keko. “No jaudas perspektīvas motori ir līdzvērtīgi. Izmantot tikai elektrisko agregātu jutīgās pilsētas zonās nenozīmē, ka jūs cietīsiet no jaudas zuduma. Piemēram, Scania L 280 6x2*4 PHEV būtu perfekts pilsētas pašizgāzējs blīvi apdzīvotos rajonos, pilnībā spējot braukt elektriskajā režīmā vietās, kur tiek pieprasītas nulles emisijas un trokšņa līmenis zem 72 dB.”

Ievērot arvien stingrākas izmešu un trokšņa prasības, apmierināt klientu pieprasījumu pēc pārvadājumiem bez fosilajām degvielām, zīmola atbildīguma stiprināšana un biznesa ilgtspējas veidošana, kā arī aktīva dalība kolektīvajos globālajos centienos sasniegt klimata mērķus – to visu var panākt ar autoparka elektrificēšanu.

Avots: https://iauto.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Kontakti

Pievienojies

Seko SIA Vervo sociālajos tīklos, uzzini jaunākās ziņas un laimē balvas.