Osta
Osta
Liepājas osta kravu apgrozījumu kāpinājusi no 100 tūkstošiem tonnu 1992. gadā līdz aptuveni pieciem miljoniem tonnu pērn, aģentūrai BNS pavēstīja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Viņa informēja, ka šogad aprit 20 gadu kopš Liepājas osta atjaunojusi darbību. Liepājas osta no 1951. līdz 1957. un no 1966. līdz 1991. gadam bija slēgta PSRS militārā bāze, kad tur varēja iekļūt tikai PSRS jūra kara flotes kuģi un zemūdenes. Pēc valsts neatkarības atgūšanas Liepājas pilsētas valde 1991. gada 27. septembrī pieņēma lēmumu par tirdzniecības ostas statusa atjaunošanu, bet pirmais kuģis ostā ienāca 1992. gada 1. janvārī, atgādināja Ratniece-Kadeģe.

Militāristi gan Liepājas ostu atstāja tikai 1994. gada 31. augustā. Liepājas osta saņēma padomju armijas mantojumu –  37 daļēji un pilnībā nogrimušus kuģus, piesārņotu Karostas kanālu, bet piestātnes, pievedceļi, aizsargmoli bija izpostīti, ostas akvatorija un kuģu ceļi neapmierinošā stāvoklī, paskaidroja Liepājas SEZ. SEZ vadība uzskata, ka Liepājas ostas attīstībā nozīmīgi impulsi bijuši Liepājas SEZ izveide 1997. gadā un Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļu ieguldīšana infrastruktūrā. "Liepājai ir paveicies, ka tai ir osta, jo nav daudz tādu pilsētu. Savulaik padomju militāristi izvēlējās labāko no ostām, lai veidotu to kā militāru bāzi, un saimnieciskā darbība varēja atsākties vien 90. gadu sākumā.

Pašlaik ostā ir būtiskas attīstības iespējas – ostu padziļina, tajā var ienākt arvien lielāki kuģi. Tas dod iespēju uzņēmējiem būvēt jaunus termināļus, piesaistīt nopietnus kravu īpašniekus, un ieguvums ir jaunas darbavietas liepājniekiem," uzsvēra Liepājas mērs un SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks. Savukārt SEZ pārvaldnieks Guntars  Krieviņš norādīja, ka Liepājas osta atradusi savu vietu pilsētas uzņēmējdarbības apritē, kā arī starptautiskajā tirgū. "Tagad visi zina, kur ir Liepājas ostas un kādas ir tās iespējas. 2011. gads bija pirmais, kad par Liepājas ostu nopietni interesējās Krievijas uzņēmēji, izvērtējot iespēju tur pārkraut lauksaimniecības produkciju. Liepājas osta ar savu kravu apgrozījumu ir ieņēmusi vietu tirgū, un par to mums ir liels prieks," paziņoja Krieviņš. 1992. gadā Liepājas ostā apkalpoja 63 kuģus, bet 2011. gadā – 1551. 2012. gada pirmajās dienās Liepājas ostā ienākuši 11 kuģi, bet 19 kuģi ostu atstājuši. Liepājas ostā 2010.gadā pārkrauti 4,383 miljoni tonnu kravu. Liepājas osta ir trešā lielākā no desmit Latvijas ostām.

Avots: www.liepajniekiem.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.