Daimler testēs ūdeņraža kravas auto

Šogad uz koplietošanas ceļiem izmēģinās pilnveidoto degvielas šūnu kravas automašīnas prototipu, vēsta Daimler preses relīze. Tas ir GenH2 Truck - vilcējs ar puspiekabi, kas vedīs līdz 25 tonnām smagu kravu, kas sastāva kopējo masu palielina līdz 40 tonnām.

Plānots, ka klientu izmēģinājumi ar Mercedes-Benz GenH2 kravas automašīnām sāksies 2023. gadā, bet pirmie sērijveida transportlīdzekļi tiks piegādāti četrus gadus vēlāk. Ražotāja mērķis ir sasniegt attāluma diapazonu līdz 1000 kilometriem un vairāk.

Sākuma stadijā Daimler izmanto gāzveida ūdeņradi, bet galīgā versija lietos ūdeņradi šķidrākā veidā, jo tam ir lielāks enerģijas blīvums attiecībā pret tā tilpumu. Rezultātā ar šķidru ūdeņradi piepildīta degvielas šūnu kravas automašīna var iztikt ar mazākām un, zemāka spiediena dēļ, arī vieglākām tvertnēm. Tas, savukārt, ļauj vest smagāku kravu un uzpildīt vairāk ūdeņraža, lai nobrauktu lielāku attālumu.

Avots: https://iauto.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.