Nozares jaunumi

Lidostā «Rīga» attīstās aviācijas kravu segments

Rīgas lidostā pasažieru skaits oktobrī samazinājās par 89%. Tomēr arī aviācijas nozarē ir jomas, piemēram, aviācijas kravu segments, kas turpina attīstīties. Lidostā šobrīd kravu pārvadājumus nodrošina septiņas aviokompānijas un izsludināts starptautisks konkurss, lai lidostas teritorijā būvētu jaunu, multifunkcionālu kravu apstrādes un loģistikas kompleksu "RIX Cargo City".

Starptautiskās lidostas "Rīga" komunikācijas vadītāja Laura Kulakova stāstīja, ka lidostas pamatuzdevums ir pasažieru pārvadājumi, tomēr viens no lidostas stratēģiskajiem mērķiem ir arī aviācijas kravu segmenta attīstība. Tādēļ lidostas teritorijā tiek veidots jauns, multifunkcionāls kravu apstrādes un loģistikas centrs.

"Lielākais panākums šajā virzienā ir mūsu jaunā specializētā kravu perona palaišana, kas sāka strādāt pilnā apjomā šī gada oktobrī.

Tās ir pilnīgi no jauna uzbūvētas lidmašīnu stāvvietas tuvu tai vietai, kur mēs nākotnē paredzam attīstīt kravu apstrādes un loģistikas centru, noliktavas un pārējo infrastruktūru, kas nepieciešama šī biznesa veidošanai.

Infrastruktūrai jābūt labai, lai piesaistītu gan kravu loģistikas kompānijas, gan aviopārvadātājus. Arīdzan izsludinājām starptautisku konkursu investora piesaistei, lai attīstītu šo kravu loģistikas un apstrādes centru. (..) Mums jau ilgus gadus ir sadarbība ar kurjerpasta kompānijām "DHL" un "FedEx". Tas ir viens no nozīmīgākajiem kravu segmentiem – tieši e-komercijas sūtījumu pārvadāšana. Vēl vienu sadaļu no aviācijas kravām Latvijā veido preces ar augstu PVN, tāpat mēs joprojām esam arī NATO ziemeļu apgādes koridors uz Afganistānu. Tās ir nemilitārās kravas, ko starptautiskie drošības spēki ved no Amerikas un Eiropas uz Afganistānu. Bet specializēti tieši ar aviācijas kravu pārvadāšanu lidostā Rīga šobrīd strādā septiņas kompānijas," sacīja Kulakova.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns stāstīja, ka gada nogale un šajā laikā notiekošās izpārdošanas pastam ir karstākais darba laiks. Ikdienā pasta sūtījumi tika vesti arī ar pasažieru lidmašīnām, bet šobrīd regulāri uz Rīgu e-komercijas sūtījumi ceļo ar čarterreisiem no Ķīnas.

"Kravu plūsmu iepriekš virzījām ar "airBaltic" vai "Lufhansa". Ja tie nelido, kravas sūtīt nevaram, bet labā ziņa ir tā, ka šogad bija 143 čarterreisi no Ķīnas ar pasta sūtījumiem, un tas skaits turpina augt.

Oktobrī bija viens "čarters" dienā, varbūt novembra beigās būs pat divi čarterreisi dienā. Domāju, tas ir labs pienesums lidostai un visai aviācijas infrastruktūrai Latvijā," uzskata "Latvijas pasta" vadītājs.

Nākamgad lidostā darbu sāks loģistikas kompānijas "DHL" jaunais reģionālo sūtījumu apstrādes komplekss, kas būs divreiz lielāks nekā pašreizējais. "DHL Express" pārdošanas un mārketinga vadītājs Artis Dekšenieks norādīja, ka šogad, salīdzinot ar gadu iepriekš, e-komercijas sūtījumu skaits palielinājies par 50%.

"Tad mēs spēsim nodrošināt ātrākas sūtījumu piegādes klientiem. Jo mēs atradīsimies pie paša lidlauka, lidmašīna ir noparkota pie mūsu šķirošanas centra, un mums nebūs jāpārved šie sūtījumi no vienas muitas zonas uz citu, mēs tos šķirojam uz vietas.

Liela daļa no šiem apjomiem ir e-komercija, un populārākie ir apģērbi, sporta preces, uztura bagātinātāji. Principā tās lietas, kas arī Latvijā interneta tirdzniecībā ir topa augšgalā.

Mums ir pašiem sava kravas lidmašīna, kas lido katru dienu. Galvenais šķirošanas centrs ir Vācijā, Leipcigā," atzīmēja "DHL Express" pārstāvis.

Starptautiskās lidostas "Rīga" pārstāve Kulakova stāstīja, ka lidostā šobrīd attīstās arī citi biznesa virzieni – gan gaisa kuģu tehniskā apkalpošana, gan mazie biznesa lidojumi.

"Covid-19 apstākļos, kad nav tik bieža regulāra pasažieru satiksme, atsevišķos mēnešos mazajiem biznesa lidojumiem pieaugums bijis pat 100%. Vēl viens segments ir gaisa kuģu tehniskā apkalpošana. Lidostā "Rīga" jau šobrīd ir vairāki tehniskās apkopes angāri un tiek būvēti vēl divi jauni, kas sāks strādāt tuvākajos divos gados. Vienam no tiem ir atļauja un sertifikācija gaisa kuģu dzinēju remontiem, vienīgajiem ne tikai Baltijā, bet visā Austrumeiropā. Tā kā mums ir, kur attīstīties – virzieni, kuros darbojamies paralēli pasažieru pārvadājumiem," teica Kulakova.

Pērn caur Rīgas lidostu izgāja 27 000 tonnas kravu, bet nākotnē plānots šo skaitu dubultot, apstrādājot 60 000 tonnu kravu gadā. Rīga jau šobrīd ir lielākais Baltijas reģiona aviācijas kravu apkalpošanas centrs.

Avots: https://www.lsm.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv