Osta
Osta
Rīgas osta, šā gada pirmajā ceturksnī pārkraujot 9,487 miljonus tonnu kravu jeb 25% no kopumā Baltijas reģionā pārkrautā kravu apjoma, ir izvirzījusies līderpozīcijās kravu apgrozībā starp Baltijas valstu ostām, bet otrajā vietā ierindojās Ventspils osta, portālu "Delfi" informēja Rīgas Brīvostā.

Ventspils osta, šā gada pirmajā ceturksnī pārkraujot 8,526 miljonus tonnu kravu, arī ir izvirzījusies priekšā konkurējošajām kaimiņvalstu Tallinas un Klaipēdas ostām. Tallinas ostā šā gada pirmajos trijos mēnešos pārkrauti 8,348 miljoni tonnu, bet Klaipēdas ostā – 8,256 miljoni tonnu, informē Rīgas Brīvostā.Rīgas osta ieņem trešo vietu pēc pārkrauto kravu apjoma starp četrpadsmit Baltijas jūras austrumu krasta ostām. Pirmajā vietā ir Primorskas osta, kas šā gada pirmajos trīs mēnešos pārkrāvusi 19,706 miljonus tonnu kravu, bet otrajā vietā ir Sanktpēterburgas osta, šā gada pirmajā ceturksnī pārkraujot 13,108 miljonus tonnu kravu.

Kopumā Baltijas valstu jūras ostās – Rīgā, Ventspilī, Liepājā, Klaipēdā, Būtiņģē un Tallinā – gada pirmajos trīs mēnešos pārkrauti 38,4 miljoni tonnu kravu, kas ir par 5,8% vairāk nekā 2011.gada pārskata periodā. Latvijas ostās šogad pārkrauts 19,72 miljoni tonnu - puse ko kopējā reģiona kravu apgrozījuma. Lai arī visas reģiona ostas ir multifunkcionālas, to darbības rādītāji šā gada pirmajā ceturksnī apstiprina pēdējos gados izveidojušos ostu "specializāciju" - Rīga ir lielākā reģiona beramkravu osta (41% no kopapjoma), Tallina ir vadošā osta lejamkravu segmentā (32% no kopapjoma), bet Klaipēda ir lielākā ģenerālkravu apstrādes osta (37% no kopapjoma), atzīmē Rīgas ostā. Rīgas ostā panākumus skaidro ar infrastruktūras uzlabošanu un kuģu ceļu padziļināšanu, kas dod iespēju Rīgas ostā ienākt arvien lielākiem kuģiem un būtiski uzlabo Rīgas ostas konkurētspēju.

Jau vēstīts, ka šā gada pirmajos trijos mēnešos kravu apgrozījums Latvijas ostās sasniedza 20 miljonus tonnu – tas ir par 22,6% vairāk nekā pērn attiecīgajā laika posmā. Kravu apgrozījums Rīgas ostā šā gada pirmajos trijos mēnešos par 23,6% pārsniedza apgrozījumu nekā analogā laika periodā pērn. Ventspils ostā kravu apgrozība bija par 19,1% lielāka, bet Liepājas ostā pārkrauti 1,7 miljoni tonnu, kas ir par 42,9% vairāk salīdzinājumā ar pērn trīs mēnešos pārkrauto kravu apjomu. 2011.gadā kravu apgrozījuma līdere Baltijā bija Klaipēdas osta. Tā nedaudz apdzina Tallinas ostu, kas pēdējos gados bija līdere kravu apgrozībā Baltijā. Tallinas osta pērn pārkrāvusi 36,5 miljonus tonnu kravu, bet Klaipēdas – 36,6 miljonus tonnu. Trešajā vietā ierindojās Rīgas osta ar apkalpotajām 33,97 miljoniem tonnu kravu, bet ceturtajā vietā palika Ventspils osta, kas pērn kāpināja kravu apgrozījumu līdz 28,45 miljoniem tonnu.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.