Dzelzceļš
Dzelzceļš
Nacionālā apvienība VL-TB/LNNK ir noraizējusies par Krievijas uzņēmuma "Euro Rail Trans" plāniem izvērst dzelzceļa kravas pārvadājumu biznesu Latvijā tāpēc rosina Dzelzceļa likumā noteikt, ka licenci dzelzceļa pārvadājumiem var saņemt tikai ES dalībvalstu vai ES pilsoņu kontrolētie uzņēmumi, informēja apvienība.

"Ja drīzumā netiks pieņemti attiecīgi grozījumi Dzelzceļa likumā, jau tuvākajos gados Latvija var nonākt situācijā, kad dzelzceļa kravu pārvadājumu nozarē dominēs Krievijas kontrolēta kompānija, kas, izmantojot savu priviliģēto stāvokli, izspiedīs no šī tirgus vietējos kravu pārvadātājus un samazinās Latvijas ekonomisko neatkarību," teikts apvienības paziņojumā medijiem. Apvienība norāda, ka šobrīd interesi par ienākšanu Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū izrāda Krievijas dzelzceļam un vairākiem Krievijas pilsoņiem pastarpināti piederoša kompānija. Apvienība uzskata, ka šim uzņēmumam, salīdzinot ar vietējiem pārvadātājiem, būtu priviliģētas attiecības ar Krievijas un NVS valstu kravu nosūtītājiem, kā arī iespējas Krievijas teritorijā uzpildīt uz pusi lētāku degvielu (no kā zaudētu arī Latvijas budžets neiekasētās akcīzes veidā).

Apvienība nepiekrīt satiksmes ministra Aivja Roņa publiski paustajam, ka ar Krieviju saistītā jaunā kompānija piesaistīšot papildus kravas Latvijas ostām un vietējos dzelzceļa pārvadātājus neapdraudot. Apvienība šādu nostāju salīdzina ar apgalvojumu, ka lielveikala ienākšana mazpilsētā "piesaistīs papildus pircējus un vietējos veikaliņus neapdraud". Apvienība Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā ir iesniegusi Valsts Dzelzceļa administrācijas izstrādātu priekšlikumu grozījumiem Dzelzceļa likumā, kas noteiktu, ka turpmāk licenci dzelzceļa pārvadājumiem būtu tiesīgi saņemt tikai tie uzņēmumi, kuros ES dalībvalstīm un/vai dalībvalstu valstspiederīgajiem pieder vairāk nekā 50% uzņēmuma. Tāpat vairākuma daļu īpašniekiem arī būtu faktiski jākontrolē uzņēmums, izņemot gadījumus, kas paredzēti kādā nolīgumā ar trešo valsti, kura līgumslēdzēja puse ir Eiropas Kopiena. NA norāda, ka pašlaik ES ir spēkā līdzīgs regulējums aviācijas nozarē. NA arī noraida oponentu argumentus, ka šāds regulējums novedīšot pie pārkāpuma procedūras uzsākšanas pret Latviju.

Pati Eiropas Komisija, iesniedzot Eiropas Parlamentam un Padomei ES dzelzceļa likumdošanas pārskatīšanas priekšlikumu, ir iesniegusi pēc būtības identisku priekšlikumu, skaidro apvienība. Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka februāra nogalē Rīgā dibināta un pagājušajā nedēļā reģistrēta akciju sabiedrība "Euro Rail Trans", kuras dibinātāji ir Krievijas dzelzceļa uzņēmuma meitasfirma "RŽD Loģistika" jeb "Russian Railways Logistics" un divām igauņu firmām piederošā SIA "Transtrade Riga", kura plašāk pazīstama kā Maskavas ekspreša apkalpotājas SIA "L-Ekspresis" īpašniece. Jaunā uzņēmuma mērķis ir tranzīta kravu pārvadājumi no Latvijas robežas līdz ostām, kas radīs konkurenci "Latvijas Dzelzceļa" uzņēmumam "LDz Cargo loģistika". Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss marta vidū portālam "Delfi" atzina, ka "ir dzirdēts" par šāda uzņēmuma tapšanu. "Šis, pēc visa spriežot, ir nopietns uzņēmums," toreiz pauda SM valsts sekretārs, norādot, ka tas būs tiešs konkurents "Latvijas Dzelzceļa" meitas kompānijai "LDz Cargo", kas patlaban nodrošina ap 75% no kopējiem Latvijas kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

 

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.