Pirms svētkiem palielinājušās rindas Terehovas robežkontroles punktā. Gada nogalē šoferi steidz kravu nogādāt galamērķī līdz jaunajam gadam. Latvijas pusē rinda kustas raitāk, savukārt neitrālajā zonā pie Krievijas robežkontroles punkta reizēm nākas pavadīt pat vairākas diennaktis.

Kravas transportlīdzekļu rinda līdz Terehovas robežkontroles punktam Zilupes novadā stiepjas aptuveni desmit kilometru garumā. Salīdzinot ar citiem gadiem, tas nav daudz, taču vairāk nekā ierasts. 350 mašīnu autovadītāji cer pasūtījumu nogādāt galamērķī līdz svētkiem.

“Skaitliski varbūt tas ir liels cipars. Caurlaidība ir 160 – 180 kravas transportlīdzekļi maiņā. Respektīvi 360 automašīnas kaut kur iziet diennaktī. Mēs esam gatavi tādai plūsmai. Tas nav pirmo reizi. Ikdienā kravas transportlīdzekļu rinda ir atkarīga no tā, kā prāmji pienāk Baltijas jūras ostās Lietuvā un Latvijā. No tā arī veidojas rinda,” skaidro Terehovas robežkontroles punkta priekšnieks, pulkvežleitnants Ēriks Harčenko.

“Gribas taču turp aizbraukt un ātrāk atpakaļ atgriezties. Arī uz mājām gribas, bet neesmu pārliecināts, jo te var arī līdz Jaunajam gadam mājās netikt. Gadās arī tādi gadījumi. Bet tāds tas darbs ir, ģimene ir jābaro, ir jāstrādā,” saka Jurijs, kravas auto vadītājs no Baltkrievijas.

Uzrunātie šoferi stāsta, ka Latvijas pusē rindā nākas stāvēt padsmit stundas, bet pēc tam kavēšanās notiek neitrālajā zonā pie Krievijas robežkontroles punkta, kur pirmssvētku laikā nākas pavadīt pat vairākas diennaktis.

“Parasti diennakti minimums ir jāstāv. Bet, ja braukt no Krievijas uz Latviju, tad var nostāvēt pat divas diennaktis. Ierasti visas rindas pirms brīvdienām veidojas. Brīvdienās un naktīs viņi vāji strādā,” stāsta autovadītājs Jurijs.

“Piektdien vakarā uz robežu atbraucu, pirmdien deviņos no rīta tikai izbraucu. Tas ir ļoti slikti. Lielas rindas. Pat ļoti.

Izskatās, ka Krievijas pusē robežkontrole nestrādā. Bet šeit pagaidām naktī labi strādāja.

300 mašīnas pa nakti izgāja. Tas ir pietiekami labs rezultāts,” zina stāstīt Aleksandrs, kravas auto vadītājs no Rīgas.

Latvija ir Eiropas Savienības ārējā robeža, tāpēc uzlabojumi, lai paaugstinātu pārbaužu efektivitāti, notiek regulāri. Par pāris minūtēm ilgākas pārbaudes kļuva šī gada aprīlī, kopš pieņemti grozījumi Šengenas Robežu kodeksā par visu Eiropas Savienības valstu pilsoņu pastiprinātu kontroli. Šosejas malā gan ir izveidoti divi uzgaidīšanas un atpūtas termināļi, kā arī ieviesta kravas transportlīdzekļu rindas administrēšana.

“Kravas transportlīdzekļa autovadītājs, pirms iebraukt robežkontroles punkta teritorijā, saņem savu talonu, kur norādīts viņa rindas numurs. Rindas numuri tiek izsaukti ar radio sakaru palīdzību. Un triju stundu laikā autovadītājiem ir pēc izsaukuma jāiebrauc teritorijā,” stāsta robežkontroles punkta priekšnieks Harčenko.

Lai arī autovadītājiem Krievijas puses darbs sagādā raizes, robežsargi atzīst, ka tur tieši šogad notikušas pārmaiņas: “Pēdējo mēnešu laikā Krievijas Federācijas puse savu darbu nedaudz uzlabojusi un labāk ņem tās kravas automašīnas. Kaut ko mainījuši dienesta organizācijā.”

Paredzams, ka garākas smago transportlīdzekļu rindas Terehovā būs vēl līdz 27.decembrim, bet pēc tam Krievijā, sākoties Jaunā gada un Ziemassvētku brīvdienām, tās mazināsies. Nākamgad tiks īstenots arī Terehovas robežkontroles punkta modernizācijas projekts.

Avots: http://www.lsm.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.