Kravu pārvadājumi
Kravu pārvadājumi
Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmums "LDz Cargo" pagājušajā gadā strādāja ar 259,384 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 28,1% vairāk nekā 2010.gadā, un guva 7,81 miljona latu peļņu, kas ir 5,3 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, liecina "Lursoft" datubāzē pieejamais kompānijas pagājušā gada finanšu pārskats.

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka 2011.gadā "LDz Cargo" pa dzelzceļu pārvadāja 59,385 miljonus tonnu kravu, kas ir pieaugums par 20,8%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Kompānija pērn arī transportēja 40,973 miljonus tonnu importa kravu, kā arī 4,932 miljonus tonnu eksporta kravu. Vadības ziņojumā minēts, ka pa sauszemes tranzītu "LDz Cargo" pārvadāja 4,822 miljonus tonnu, bet iekšzemes pārvadājumos – 1,193 miljonus tonnu kravu. Saskaņā ar sniegto informāciju eksporta kravas "LDz Cargo" visvairāk 2011.gadā pārvadāja uz Krieviju – 2,128 miljonus tonnu, uz Igauniju eksportēja 827 tūkstošus tonnu, bet uz Baltkrieviju – 493 tūkstošus tonnu.

Kompānijas vadība norāda, ka arī importa pārvadājumi pagājušajā gadā visvairāk veikti no Krievijas, sasniedzot 35,545 miljonus tonnu. Savukārt no Baltkrievijas uzņēmums pērn pārvadāja 9,359 miljonus tonnu, bet no Kazahstānas – 1,786 miljonus tonnu kravu. Pērn visvairāk "LDz Cargo" pārvadāja naftu un naftas produktus, kas pārvadāti 20,465 miljonu tonnu apmērā, savukārt akmeņogles pārvadātās 20,453 miljonu tonnu apmērā. Minerālmēsli pērn pārvadāti 5,052 miljoni tonnu, ķīmiskās kravas – 3,178 miljoni tonnu, melnie metāli – 2,061 miljons tonnu, savukārt rūda pārvadāta 1,375 miljonu tonnu apmērā. "LDz Cargo" 2011.gadā pārvadāja arī 1,131 miljonu tonnu graudu un miltu produktu, 1,027 miljonus tonnu minerālvielu, 837 tūkstošus tonnu kokmateriālu un 331 tūkstoti tonnu cukura. Ziņojumā arī minēts, ka starptautiskajos pasažieru pārvadājumos 2011.gadā "LDz Cargo" pārvadāja 334 tūkstošus pasažieru.

Kompānijas vadība gan atzina, ka, salīdzinot ar 2010.gadu, pērn pārvadāto pasažieru skaits samazinājās par 1,2%. Savukārt pasažieru pārvadājumu kopējais apgrozījums pērn bija 79 miljoni pasažierkilometru, kas, salīdzinot ar 2010.gadu, samazinājās par 0,1%. Vienlaikus "LDz Cargo" vadības ziņojumā uzsvērts, ka uzņēmuma viens no svarīgākajiem izvirzītājiem stratēģiskajiem mērķiem tālākai attīstībai ir veicināt sadarbību ar Āzijas valstīm, izvērtējot iespēju pagarināt konteineru vilciena "Baltika Transit" maršrutu no Kazahstānas līdz Ķīnas ziemeļrietumu apgabalam, kas būtu nozīmīgs progress tranzīta infrastruktūras attīstībā. 2010.gadā "LDz Cargo" strādāja ar 202,478 miljonu latu apgrozījumu un 1,471 miljona latu peļņu. "LDz Cargo" 2010.gadā pārvadāja 49,164 miljonus tonnu kravu, kas ir par 8,4% mazāk nekā 2009.gadā. "LDz Cargo" ir lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Baltijas valstīs un piektais lielākais Eiropas Savienībā. LDz, kas pieder valstij, ir vienīgais "LDz Cargo" īpašnieks. "LDz Cargo" tika izveidots dzelzceļa kompānijas reorganizācijā un atbild par kravu pārvadājumiem.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.