Tranzīta un loģistikas nozarē strādājošiem savstarpēji ir daudz aktīvāk jākomunicēLoģistikas padomes sēdē, trešdien, 20.septembrī, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs, padomes priekšsēdētājs Kaspars Ozoliņš uzsvēra: “Savstarpēja komunikācija un informācijas ciešāka apmaiņa starp nozarē strādājošajiem, ir nepieciešamie priekšnosacījumi Latvijas tranzīta stiprināšanā.”

Loģistikas padomē izskatīts jautājums par situāciju tranzīta un loģistikas nozarē, prognozēm un priekšlikumiem konkurētspējas stiprināšanai. Padomes locekļi (Latvijas pasts, starptautiskā lidosta “Rīga”, Ventspils Brīvosta, Tranzītbiznesa asociācija, Liepājas Speciālā ekonomiskā zona, Latvijas Auto, biedrība “Baltijas Asociācija – transports un loģistika”, Rīgas Brīvosta, “LDz Loģistika”) sniedza svarīgāko informāciju par aktuālo situāciju uzņēmumos, darbu un plānoto jaunu kravu piesaistē, kā arī problēmu jautājumiem, ārējo ietekmi, prognozēm. Svarīgi ir rēķināties ar tendenci, ka Krievijas kravas, galvenokārt ogles un naftas produktiem ir tendence mazināties. Tas arvien vairāk liek uzņēmējiem koncentrēt spēkus uz alternatīviem kravu segmentiem un jauniem tirgiem. Starptautisko autopārvadājumu jomā pieaug ierobežojumi Eiropas Savienības tirgū un svarīgi risināt autovadītāju trūkuma problēmas. Tika atzīmēts, ka ir virkne pozitīvas tendences konteinerkravu un ro-ro kravu pieaugumam ostās, kā arī attīstās kravu pārvadājumi aviācijā un e-komercijas kravu pieaugums tranzītā Latvijas pastā.

Ozoliņš norādīja, ka darbu Latvijas vēstniecībās Krievijā un Kazahstānā ir uzsākuši Satiksmes ministrijas atašeji, un aicināja nozarē strādājošos aktīvai savstarpējai komunikācijai ar tiem, lai nodrošinātu efektīvu un mērķtiecīgu sadarbību ar Krievijas un Kazahstānas uzņēmējiem iespējamu jaunu kravu piesaistei. Tāpat tika uzsvērts ministrijas padomnieka Ķīnā aktīvais darbs gada garumā, kas sekmējis gan politiska līmeņa, gan uzņēmēju savstarpēju tikšanos, lai veidotu sadarbības iespējas visdažādākajos segmentos. Arī Latvijas dzelzceļš Baltkrievijā darbojas pārstāvniecība, kuras potenciālu nozares uzņēmēji tiek aicināti aktīvi izmantot, jo Baltkrievija ir būtisks tranzīta nozares sadarbības partneris, un pastāv visi priekšnosacījumi to vēl vairāk attīstīt.

Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups padomes locekļus informēja par notikušajiem un plānotajiem starptautiskajiem pasākumiem 2017.gadā un aktualitātēm. “Kopš iepriekšējās Loģistikas padomes sēdes notikušas nozīmīgas dažāda līmeņa starptautiskās aktivitātes, gan politiskajā, gan uzņēmēju līmenī - dalība forumos, izstādēs, tieši tikpat piesātināti būs gada pēdējie mēneši, kuru laikā Latvija prezentēs valsts tranzīta koridora iespējas, vienlaikus vēl aktīvāk iesaistot nozares uzņēmumus,” norādīja Maldups.

“Baltijas asociācija - transports un loģistika” valdes priekšsēdētāja Inga Antāne informēja par biedrības sagatavoto tranzīta nozares atbalsta rīcības plānu valdībai ar konkrētiem uzdevumiem un termiņiem. Padome informāciju pieņēma zināšanai, vienlaikus padomes locekļi tika aicināti iepazīties ar plāna saturu, uzdevumiem, un sniegt savus komentārus par to.

LDz Loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis sniedza aktuālāko informāciju par paveikto un plānoto konteinervilcienu organizēšanā, gan no Ķīnas, gan arī citiem tirgiem.

Avots: http://www.sam.gov.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.