Transports
Transports
Valsts robežsardze līdz gada beigām turpinās esošo rindu veidošanas praksi – dalīt talonus kravas automobiļiem valsts Austrumu robežas šķērsošanai, kaut arī likumdošana paredz citu kārtību, nolēma valdība.

No Satiksmes ministrijas maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma šim mērķim Valsts robežsardzei līdz gada beigām piešķirti 21,95 tūkstoši Ls. Valdības darba kārtībā šis kravu pārvadātājiem būtiskais jautājums bija paslēpts zem rīkojuma projekta «Par papildus apropriāciju Satiksmes ministrijai».

DB jau rakstīja, ka kopš Latvijas pievienošanās ES kopējie Latvijas autopārvadātāju zaudējumi rindu dēļ uz austrumu robežas ir 40 milj. Ls, liecina autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto aprēķini. Kaut arī saskaņā ar 2012. gada 7. martā izsludināto likumu «Grozījumi Latvijas Republikas valsts robežas likumā» no 1. jūlija austrumu robežas šķērsošanai kravas transporta līdzekļiem vajadzētu reģistrēties elektroniski, taču tas nenotiks, jo Satiksmes ministrija, Iekšlietu ministrija un Finanšu ministrija joprojām nav vienojusies par piemērotāko modeli, DB sacīja satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds. Turklāt jaunās sistēmas ieviešanai bijis par maz laika, un arī vasaras periodā problēmu ar rindām uz robežas neesot.

Šodien astoņos no rīta gan Terehovā rindā gaidīja 407 kravas automašīnas, un paredzamais gaidīšanas ilgums bija 28 stundas, liecina VID mājas lapā pieejamā informācija.DB jau rakstīja, ka SM apskata trīs iespējamos variantus rindu jautājuma risināšanai. Pirmkārt, var rīkot atklātu konkursu par pakalpojuma sniegšanu. Otrkārt, pastāv iespēja šo funkciju deleģēt kādām no SM kapitālsabiedrībām, piemēram, Autotransporta direkcijai vai CSDD. Treškārt, var uzticēt šo funkciju sabiedriskajai organizācijai Latvijas auto. Tikmēr Igaunijā, kur kopš pērnā gada augusta elektroniskā reģistrēšanās rindā jāveic visiem transporta līdzekļiem, ar šo kārtību vairāk vai mazāk ir apmierināta gan valsts, gan tie, kam robeža ar Krieviju jāšķērso, iepriekš rakstīja DB. Vienīgie iebildumi ir par to, ka nākas maksāt par iebraukšanu pierobežas stāvlaukumos arī tad, ja rindu nav.

Avots: www.db.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.