«Konteinerizēto kravu pārvadājumi Eirāzijas piegāžu ķēdēs kļūst arvien pieprasītāki un 2016.gadā ir bijis vērojams būtisks konteinerizēto kravu pieaugums arī jau esošajos maršrutos,» atzīmē Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

 Viņš uzsver, ka tā konteinervilciena maršrutā Baltika Tranzit, kas savieno Baltijas valstis ar Kazahstānu un Centrālāzijas valstīm, no Latvijas eksportēto konteinerkravu apjoms ir pieaudzis par 108%, bet uz Latviju nosūtīto – par 93%.

Ceturtdien, 9.martā, Ozoliņš tikās ar Ķīnas transporta vice-ministru Dai Dongčangu (Dai Dongchang) un apsprieda divpusējo sadarbību ar Ķīnu, kā arī daudzpusējās sadarbības attīstību sadarbības formātā 16+1.

SM ziņo, ka amatpersonas pārrunāja jau panāktos sadarbības rezultātus-pilotprojektus: – pirmo izmēģinājuma konteinervilcienu China Railway Express, un pasta sūtījumu kravu izmēģinājuma pārvadājumus ar aviotransportu 2016.gada nogalē. Abas puses atzīmēja, ka realizētie pilotprojekti ir bijuši ļoti veiksmīgi un pierādījuši savu efektivitāti, ļaujot runāt par pastāvīgu maršrutu izveidi nākotnē.

Sarunas gaitā Ozoliņš uzvēra, ka ir jāturpina darbs pie pagājušā gada nogalē starp abu valstu par transporta nozari atbildīgajām ministrijām noslēgtajā saprašanās memorandā ietverto apņemšanos ieviešanas dzīvē. Abu valstu amatpersonas norādīja uz nepieciešamību sekmēt vēl ciešāku Latvijas un Ķīnas uzņēmēju sadarbību, veidojot stabilu ilgtermiņa partnerību aviācijas un dzelzceļa jomā, kā arī ostu sektorā – veidojot loģistikas terminālus un kopīgi īstenojot industriālos projektus ekonomiskajās zonās.

BNN jau ziņoja, ka valsts sekretārs norādīja, ka Latvija augstu prioritāti piešķir valstu veiksmīgai sadarbībai Jaunā Zīda ceļa (One Belt One Road) iniciatīvas un it īpaši Ķīnas – Centrāleiropas un Austrumeiropas (16+1) sadarbības formāta ietvaros.

Viceministrs Dai pauda gandarījumu par sekmīgo sadarbības attīstību attiecībās ar Ķīnu, gan Latvijai uzņemoties 16+1 formāta Loģistikas koordinācijas sekretariāta lomu, gan abām pusēm sekmīgi realizējot pilotprojektus – konteinervilciena maršrutu attīstības un pasta pārvadājumu jomā.

SM norāda, ka Ķīnas puse uzsvēra, ka saskata lielu potenciālu konteinervlicienu maršruta China Railway Express attīstībā un tāpēc jāturpina darbs, lai izveidotu regulāru maršrutu un padarītu maršrutu maksimāli konkurētspējīgu, nodrošinot atpakaļkravu piesaisti.

BNN jau informēja, ka Ozoliņš Latvijas delegācijas sastāvā piedalās Latvijas – Ķīnas Apvienotās komitejas sēdē, kā arī tiekas ar Ķīnas Tautas Republikas amatpersonām un transporta un loģistikas nozares pārstāvjiem.

Avots: http://bnn.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.