Transports
Transports
Izstrādāta kārtība, kādā tiks administrēta kravas transportlīdzekļu rinda ārējās sauszemes robežas šķērsošanai, kā arī noteikts tās administrētājs.

Līdz šim rindā ārējās sauszemes robežas šķērsošanai kravas transportlīdzekļi reģistrēties varēja tikai, fiziski atrodoties pierobežā un tur gaidot savu rindu robežšķērsošanai. Turpmāk, lai reģistrētos rindai robežas šķērsošanai, tiks paredzēta brīva izvēles iespēja – reģistrēties, transportlīdzeklim atrodoties tieši pirms robežas šķērsošanas, kas joprojām būs bezmaksas pasākums, vai reģistrēties no attāluma, nosakot robežšķērsošanas laiku, kas būs maksas pakalpojums.

Reģistrēšanās no attāluma būs iespējams internetā vai, izmantojot mobilās sakaru ierīces. Jaunā kārtība ļaus būtiski samazināt vai pilnībā likvidēt kravas transportlīdzekļu fiziskās rindas uz ceļa pirms robežšķērsošanas punktiem. Tas nepieciešams, lai pēc iespējas ātrāk risinātu būtiskākās problēmas uz Latvijas – Krievijas robežas un nepieciešamības gadījumā ieviestu uzlabojumus sistēmā arī uz mazāk problemātiskās Latvijas – Baltkrievijas robežas. Noteikumu projekts paredz kārtību, kādā kravas transportlīdzeklis tiek reģistrēts ārējās sauszemes robežas rindā, nosaka iesniedzamo datu apjomu kravas transportlīdzekļa reģistrēšanai rindā un to, kā reģistrētie kravas transportlīdzekļi šķērso ārējo sauszemes robežu.

Patlaban fizisku transportlīdzekļu reģistrāciju rindas izveidošanai un tās regulēšanu līdz 2012. gada 31. decembrim nodrošina Valsts robežsardze. Jaunā kārtība nosaka, ka par ārējās sauszemes robežas administrētājām tiek deleģētas valsts SIA „Autotransporta direkcija” (ATD), kas ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, un biedrība „Autopārvadātāju Asociācija „Latvijas auto””, kas ir autopārvadātāju profesionālā organizācija un Latviju pārstāv Starptautiskajā Autopārvadātāju savienībā.

VSIA „Autotransporta direkcija” sadarbībā ar biedrību „Autopārvadātāju Asociācija „Latvijas auto”” nodrošinās informācijas sistēmas izstrādi, uzturēšanu un attīstību. Noteikumu projekts paredz ārējās sauszemes robežas rindas administrēšanu ieviest pakāpeniski divos posmos: līdz 2013. gada 1.janvārim uz Latvijas – Krievijas robežas (Terehovas un Grebņevas robežkontroles punktos), bet līdz 2014. gada 1.janvārim – uz Latvijas – Baltkrievijas robežas (Pāternieku un Silenes robežkontroles punktos). Lai jaunās kārtības stātos spēkā, tās vēl ir jāapstiprina valdībā.

Avots: www.sam.gov.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.