Latvijas pārvadātājiem marta beigās var kļūt problemātiski vest kravas uz KrievijuJoprojām ir apgrūtināta autopārvadājumu veikšana uz Krieviju no Latvijas muitas noliktavām un ostām, izmantojot divpusējās atļaujas, jo tad jārēķinās ar naudas sodiem, aģentūru LETA informēja "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

 Viņš skaidro, ka Krievijas dienesti Latvijas pārvadātājiem pieprasa dokumentus, kas tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu, un divpusējās atļaujas vairs nav iespējams izmantot gadījumos, ja Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces. Patlaban, kamēr vēl pietiek trīspusējo atļauju, pārvadātāji savu darbu turpinot, taču, tā kā to skaits ir nepietiekošs, jau marta beigās tās būs beigušās, un tad sākšoties lielas problēmas, atzīst Trēziņš.

Būtiski šajā situācijā esot atrast risinājumu, prognozējot, ka Krievija spers kompromisa soļus. Patlaban Maskava esot apņēmusies līdz 15.aprīlim precizēt pagājušā gada decembrī ieviestās normas. Tas noticis, pateicoties tam, ka no jaunās kārtības būtiski cieš arī Polijas pārvadātāji.

Polija ir celmlauži, mēģinot risināt šo problēmu, atzīst pārvadātāju pārstāvis. Trēziņš gan uzskata, ka līdz 15.aprīlim nevar gaidīt. Satiksmes ministrija esot aktivizējusi savu darbību, un mērķis esot noorganizēt starpvalstu komisiju. Turklāt Trēziņš neizslēdz, ka Latvija varētu spert pretsoļus un piemērot pret Krievijas pārvadātājiem tādus pašus nosacījumus kā Latvijas pārvadātājiem, ņemot vērā, ka ar Krieviju attiecības tiek veidotas uz paritātes principiem.

Kā iepriekš skaidroja Autotransporta direkcijā (ATD), pamatojoties uz Krievijas Transporta ministrijas pavēli Nr.301, Krievijas kontroles institūciju pieprasīto dokumentu apjoms un noformēšanas prasības nereti atšķiras no tām, kas ir spēkā Eiropas Savienībā. Latvija ir vērsusies Krievijas atbildīgajās institūcijās, lai skaidrotu prasības, kādas ir spēkā Eiropas Savienībā attiecībā uz dokumentu noformēšanu, kā arī rosinājusi tuvākajā laikā esošo problēmsituāciju pārrunāt kopējās komisijas sēdē.

Patlaban tiekot gaidīta oficiāla atbilde no Krievijas puses. Tiklīdz atbilde tiks saņemta, Satiksmes ministrija un ATD lemšot par tālāko rīcību.

Kā ziņots, februāra sākumā Latvija saņēmusi oficiālu informāciju no Krievijas par izmaiņām likumdošanā saistībā ar autopārvadājumu kontroli, kas rada būtiskus sarežģījumus Latvijas pārvadātājiem, aģentūru LETA informēja ATD.

Kopš 2015.gada 20.decembra Krievijas kontrolējošās institūcijas pieprasa dokumentus, kuri tiešā veidā neattiecas uz pārvadājumu veikšanu, un divpusējās atļaujas vairs nav iespējams izmantot gadījumos, ja Latvijā tiek iekrautas trešo valstu izcelsmes preces, kā arī Latvijas muitai jāizpilda prasības, kādas neparedz Eiropas Savienības likumdošana. Pamatojoties uz jaunajām Krievijas Transporta ministrijas pavēlēm, vairākiem Latvijas pārvadātājiem Krievijas kontrolējošās institūcijas piespriedušas bargu naudas sodu, uzsver direkcijā.

Ja pārvadātājam nav visu prasīto dokumentu, Krievijas kontrolējošās institūcijas noformē administratīvo protokolu un piemēro naudas sodu 100 000 rubļu (ap 1200 eiro) apmērā, kā arī pieprasa atļauju, kas derīga trešo valstu pārvadājumu veikšanai.

Avots: http://www.db.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.