Loģistikas nozares padome spriež par Latvijas tranzīta un loģistikas nozares konkurētspējas stiprināšanuTrešdien, 3.februārī, Satiksmes ministrijā notika Loģistikas nozares padomes sēde, kurā padomes locekļi sprieda par situāciju tranzīta un loģistikas nozarē, prognozēm un priekšlikumiem konkurētspējas stiprināšanai.

 Padomes locekļi apmainījās ar aktuālo informāciju par situāciju nozarē, problēmām, ārējo ietekmi, prognozēm un priekšlikumiem nozares konkurētspējas stiprināšanai. Latvijas ostās 2015. gadā pārkrāva 68,57 milj. tonnu kravu, kas ir par 6,2% mazāk nekā 2014. gadā. Savukārt dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms Latvijā 2015. gadā samazinājies par 2,4% - līdz 55,65 milj. tonnu.

Attiecībā uz nozares perspektīvām 2016. gadā, padomes locekļi bija piesardzīgi, jo Latvijas tranzīta un loģistikas nozare ir cieši saistīta ar ģeopolitiskiem notikumiem citviet pasaulē. Padomes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš aicināja nozarē strādājošos uzņēmumus strādāt aktīvāk un inovatīvāk, piedāvājot integrētus loģistikas piedāvājumus, kā arī sniegt priekšlikumus, ko valsts no savas puses varētu darīt konkurētspējas stiprināšanā, jo Latvijai ir jākonkurē arī ar citām reģiona tranzīta valstīm – Lietuvu, Poliju, Igauniju un Baltkrieviju.

SM valsts sekretārs informēja par aktualitātēm, t.sk. finansējuma jautājumiem saistībā ar 2016. gada 16. un 17.maijā plānoto 16+1 transporta ministru sanāksmi un biznesa konferenci, kā arī 16+1 koordinējošā sekretariāta izveidošanu loģistikas jomā. Ozoliņš norādīja, ka šis formāts kalpos par nozīmīgu platformu praktiskai sadarbībai, jaunu kravu piesaistei un savstarpēji izdevīgu investīciju projektu realizācijā transporta un loģistikas jomā.

Arī pārējie padomes locekļi atzina, ka transporta jomas koordinēšana 16+1 formāta ietvaros ne tikai veicinās investīciju projektu koordinēšanu un atpazīstamība starp iesaistītajām valstīm, bet arī cels Latvijas transporta un loģistikas atpazīstamību un uzticamību, veicinās gan divpusēju, gan daudzpusēju sadarbību un palīdzēs konkrētu projektu realizācijā.

SM valsts sekretārs papildus informēja, ka Ministru kabinets ir atbalstījis transporta jomas specializēto atašeju vietu izveidi Ķīnā un Kazahstānā. Tā būs jauna iespēja uz vietas abās valstīs daudz aktīvāk virzīt Latvijas piedāvājumus.

Savukārt inženiertehniskās izpētes uzņēmuma “Aecom” pārstāvji ziņoja par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” intermodālā loģistikas centra Salaspilī izpēti, pētījuma secinājumiem un rekomendācijām. Plānotais loģistikas centrs nodrošinās intermodālas apkalpošanas iespējas gan 1520 mm standarta dzelzceļa, gan 1435 mm standarta dzelzceļa, gan auto kravām. Loģistikas centra celtniecība varētu ilgt no 2022. - 2025. gadam, kopējās izmaksas veidojot līdz 60-70 milj. eiro. Plānots, ka jau pirmajos darbības gados kravu loģistikas centrs apkalpos vairāk nekā 1 milj. tonnu kravu gadā.

Tāpat tika pārrunātas konteinervilciena “Zubr” attīstības perspektīvas Ukrainas – Kaukāza – Centrālāzijas – Ķīnas tranzīta koridora ietvaros. VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvji sniedza informāciju par situāciju konteinerpārvadājumos pa dzelzceļu kopumā. Ir vairākas pozitīvas tendences - palielinās pārvadājumi ar konteinervilcienu “Riga Express” un ir stiprināta konteinervilciena “Baltika-Transit” konkurētspēja. Arī attiecībā uz konteinervilcienu “Zubr” ir parādījušies jauni aspekti tālākai pozitīvai attīstībai. SM valsts sekretārs aicināja turpināt darbu pie konteinervilciena „Zubr” projekta un uzsvēra šī dzelzceļa koridora ekonomisko un ģeopolitisko nozīmi, kas savieno Turciju ar Skandināviju un citas reģiona valstis. Padomes locekļi vienojās aktīvāk strādāt Skandināvijas virzienā.

Avots: http://www.sam.gov.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.