Latvijas autopārvadātāju galamērķis pārsvarā ir KrievijaLatvijas autopārvadātāji ved dažādas kravas, taču vienojošs elements ir tas, ka pārsvarā gadījumu galamērķis ir Krievija, sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

 "Kravas ir ļoti dažādas, bet vienojošais elements pārsvarā gadījumu ir tas, ka galamērķis ir Krievija. Kravas šajā gadījumā mēdz būt gan no Eiropas Savienības, piemēram, Itālijas, Spānijas, Polijas, gan no citām valstīm, piemēram, Kazahstānas," pauda Godiņš.

Viņš norādīja, ka pārvadājumiem uz un no Krievijas arī izsniegts vislielākais atļauju skaits. "Visticamāk, tā arī būs turpmāk. Ir liels pārvadājumu skaits arī uz mūsu kaimiņvalstīm, tostarp Baltkrieviju. Tas arī ir tirgus, kurš ir pietiekami pieprasīts, bet arī ar Baltkrieviju situācija nav vienkārša. Pašlaik ir grūti prognozēt, kā īstenosies Baltkrievijas plāni par maksas atļauju ieviešanu. Ir paredzēts, ka pārvadājumiem pa Baltkrieviju būs tikai maksas atļaujas un kopā ar viņu maksas ceļiem, tas pārvadājumus var ievērojami sadārdzināt. Pašlaik pārvadājumiem no un uz Baltkrieviju ir piešķirtas vairāk nekā 8000 atļaujas, no kurām 7000 ir bez maksas. Divpusējiem pārvadājumiem pirmajā pusgadā ir izsniegtas 4076 atļaujas. Savukārt no saņemtajām 4000 universālajām Baltkrievijas atļaujām (Baltkrievijas uz/no trešo valstu pārvadājumiem) pirmajā pusgadā ir izsniegts 1900 atļauju. Tādēļ mēs prognozējam, ka Latvijas pārvadātāji Baltkrievijas piešķirtajā bezmaksas atļauju skaitā iekļausies, bet īpaši daudz pāri arī nepaliks," klāstīja ATD vadītājs.

Vienlaikus viņš minēja, ka šogad bijusi palielināta interese no Latvijas autopārvadātājiem par darbību Polijas tirgū. "Interesanta situācija ir arī ar Poliju. Mums šogad Polijā ir 500 atļauju kravu pārvadājumiem uz un no trešajām valstīm, un pašlaik izņemtas jau ir gandrīz 400. Tas nozīmē, ka ir interese darboties arī Polijas tirgū, ne tikai ar pārvadājumiem starp Latviju un Poliju. Par papildu atļauju iespējamību plānots lemt Latvijas – Polijas kopējās komisijas par starptautiskajiem autopārvadājumiem sanāksmē, kas varētu notikt šā gada septembrī," sacīja Godiņš.

Tāpat interese no Latvijas autopārvadātājiem pieaug par Armēniju. "Nesen mums bija sarunas arī ar Armēniju. Pašlaik Latvijas pārvadātājiem ir piešķirtas 50 universālās atļaujas, bet interese no Latvijas puses aug. Mēs vienojāmies nepieciešamības gadījumā atļauju skaitu šogad palielināt un, iespējams, nākamajā gadā jau apmainīties ar lielāku atļauju skaitu. Tas nozīmē tikai to, ka arī paši pārvadātāji skatās, kā var paplašināt savu darbību," teica direkcijas vadītājs.

Avots: http://www.ifinanses.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.