Osta
Osta
2012.gada jūlijā, salīdzinot ar iepriekšējā gada jūliju, pārkrauto kravu apgrozījums pieaudzis par 6,5 tūkst. t. Kopējais kravu apgrozījums šī gada 7 mēnešos sasniedz 267, 2 tūkst. t. 2011.gada attiecīgajā laika posmā tās bija 248,0 tūkst. t., tātad šogad pārkrauts par 19,2 tūkst. t. vairāk. Šā gada jūlijā apkalpoti 10 komerckuģi bez neviena kuģu negadījuma. Kopumā 7 mēnešu laikā apkalpoti 75 komerckuģi bez neviena kuģu negadījuma, tas ir par 7 kuģiem mazāk nekā pagājušā gada 7 mēnešos, taču tas skaidrojams ar to, ka tiek apkalpoti aizvien lielāki kuģi. Jūlijā pārsvarā pārkrautas tādas kravas kā koksnes šķelda, apaļkoki, asfalts un akmens šķembas.

Mērsraga ostas sektora vaduguns.

Latvijas Jūras administrācijas izdevums "Baltijas Jūras Locija Latvijas piekrastē" 2002.gada izdevumā vēsta : "Mērsraga ostas sektora vaduguns atrodas Mērsraga kanāla labajā krastā un ved ostā. Kopējais vaduguns sektora leņķis ir 10, 9o ,patstāvīgi baltās uguns sektora leņķis ir 2,7o, bet patstāvīgi sarkanās un zaļās uguns sektora leņķis katrs atsevišķi ir 4,1o. Visas 3 uguns krāsas deg patstāvīgi visu diennakti."

Līdz šim ostā atrodas 3 vadlīnijas- 2 no tām būvētas 50.gados. Pavisam nesen pievienojusies 4.- jaunā vadlīnija, kuras augstums ir 17 metri. "Kad kanāls kļuva garāks, bija nepieciešams uzbūvēt augstāku vadlīniju. Nebija viegli, bet nu šis darbs ir padarīts! Tika izstrādāts tehniskais projekts, kā arī meklēti atbilstoši cilvēki, kas uzstādītu navigācijas mastu. Saskaņošanas process ar Jūras administrāciju arī nebija viegls etaps, jo vajadzēja mainīt vadlīnijas augstumu, kas atrodas pie Ostas pārvaldes. Vadlīnijām uzlikts jauns aprīkojums, kuru uzstādīja igauņu kompānija. Visi kuģotāji ir ļoti apmierināti, jo gaismas ir spilgtas un tās labi redz," stāsta ostas pārvaldnieks J. Budreika. Jāatzīmē, ka Latvijas Jūras administrācija paslavējusi Mērsraga ostu, kā arī piemin par paraugu citām mazajām ostām, jo Mērsraga osta ir viena no pirmajām mazo ostu vidū, kas rekonstruējusi un modernizējusi savas vadlīnijas.

Vēja ģeneratori.

Lai Mērsragā tiktu uzstādīti vēja ģeneratori, bija ilgs un garš ceļš ejams. Daudzu gadu garumā ieilga sarunas ar AS "Latvenergo". Energoapgādes komersants pastāvējis uz to, ka Mērsraga ostai Engurē jāizveido apakšstacija. J.Budreika paskaidro sīkāk: "Šis gals – Mērsrags un Roja, praktiski ir bez elektrības. Tādā nozīmē, ja būtu jābūvē ostā kaut kas jaudīgs, tad elektrības nav.

Vēja ģeneratori bija izmisuma solis. Sadales tīkli mums šeit ir mazjaudīgi un līdz ar to var uzstādīt mazas jaudas vēja ģeneratorus. Bija cerība, ka būs apmēram 2 MW jauda, bet atļāva uzstādīt 2 ģeneratorus ar kopējo jaudu 1 MW. Projekts tiešām bija ilgs! Ostā tika veikti vēja mērījumi, tika analizēts vai projektam ir jēga, vai nav. Vēja mērījumi bija daudzmaz pozitīvi. Šeit nav tik labi vēja rādītāji kā, piemēram, Liepājā, bet nav arī bezcerīgi – uzstādīt ir iespējams." Šobrīd gandrīz ikviens ir pamanījis, ka pašā ostas nomalē slejas 2 vēja ģeneratori. Ģeneratoru iegāde veikta Vācijā, bet uzstādīšanas darbu veikšanai piesaistīta spectehnika un speciālisti no Igaunijas. Abi ģeneratori ir 35 m augsti. Vēl viens ieguvums - ģeneratoru izbūve nodrošina, ka tika nostiprināts krasts vairāk kā 100 m. garumā.

Avots: www.baltic-course.com

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

 

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.