Latvijas pārvadātājiem sīvākie konkurenti ir kaimiņvalstis.Pieaugot konkurencei kravu pārvadājumu nozarē, šogad pārvadātāji Latvijā piedzīvojuši finansiālo līdzekļu samazināšanos, ziņo pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv.

 "Kapitālista pamatlikums ir - jo lielāka konkurence, jo zemāka cena. Pārvadājumu cena šogad samazinājās par vismaz trešdaļu. Šis gads nebija tik traks, kā sākumā to mālēja, neviens bez kravām nepalika. Kopumā kravas ir, bet naudas nav, " tā diskusijā par nozīmīgākajiem izaicinājumiem pārvadājumu un tranzīta nozarē stāsta autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

Tāpat Trēziņš stāsta, ka aptuveni 85% pārvadāto kravu Latvijā tiek vestas tranzītā uz vai no Eiropas. Visbiežāk pārvadāta jau gatava produkcija, piemēram, no koka un metāla. Trēziņš uzver, ka pārvadājumu spektrs ir ļoti plašs.

Paneļdiskusijas moderators, žurnālists Ansis Bogustovs norāda, ka uzņēmuma "Firmas.lv" veidotais izdevums "Latvijas Biznesa gada pārskata 2014", kas jau trešo gadu pēc kārtas tapis sadarbībā ar nacionālo informācijas aģentūru LETA, prognozē stabilitāti un nelielu izaugsmi Latvijas bizesa vidē.

To komentējot, Trēziņš stāsta: "Ņemot vērā vispārējo situāciju, kritums nav bijis, bet gan pieaugums. Ja izaugsme Latvijā nav, mēs to kompensējam, meklējot kravas citur - Eiropā, Āzijā, Krievijā. Normāla izaugsme ir no pieciem līdz sešiem procentiem. Mēs nerunājam par lielu izaugsmi, jo pēc liela pieauguma ir liels kritums, tādēļ jābūt stabilitātei."

Kā lielāko izaicinājumu kravu pārvadājumu nozarē, Trēziņš min konkurences pastiprināšanos tranzītkoridoru starpā. Šobrīd konkurence starp ostām un tranzītkoridoriem esot lielāka nekā agrāk.

"Pēc krīzes 2007., 2008. un 2009.gadā attīstījās transporta un tranzīta nozare. Pārvadātāji iegādājušies jaunas mašīnas ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā, līdz ar to pieaugusi konkurence," stāsta Trēziņš.

Tā piemēram, Latvijas pārvadātājiem sīvākie konkurenti ir kaimiņvalstis.

"Galvenie konkurenti mums ir šeit pat blakus. Tie ir lietuvieši ar 24 000 mašīnām un poļi ar 150 000 mašīnām. Protams ir arī Igaunija, Baltkrievija un Krievija. Kravas ir tik daudz, cik ir. Mašīnas ir vairāk nekā tirgus pieprasa, līdz ar to jāpielāgojas pie šīs situācijas. Vai nu jāmeklē citi tirgi, vai jāsamazina mašīnu skaits," norāda Trēziņš.

Avots: http://balticexport.com

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.