Termināļa paplašināšana ir būtisks nosacījums jaunu lidsabiedrību piesaistei"Jaunajā terminālī paredzētas septiņas izejas uz lidmašīnām, turklāt pie tā varēs piestāt arī lielās jeb E klases lidmašīnas, kuras pārsvarā lido no Āzijas. Būs iespējas augt apkalpoto tranzīta pasažieru skaitam, jo pasažieri no Āzijas varēs Rīgā, neizejot no termināļa, pārsēsties uz Eiropas reisu lidmašīnām," sacīja Mūrnieks.

 Jau patlaban vietā, kur atradīsies jaunā piestātne, tiek apkalpotas E klases kravas lidmašīnas. Lidosta šeit ir uzstādījusi jaunu hidrantu sistēmu, kas ļauj E klases lidmašīnu uzpildīt vienas stundas laikā agrāko četru stundu vietā.

Iepriekš kravas lidmašīnas savas tehniskās nosēšanās veica citās lidostās apkārt Baltijas jūrai, bet tagad tas ir iespējams arī Rīgā, jo lidmašīnai lidostā vairs nav jāpavada ilgāk par divām stundām," norādīja Mūrnieks.

Viņš piebilda, ka jaunās piestātnes būvdarbu pabeigšanas termiņš ir 2015.gada 11.jūlijs un jau augustā no tās izlidos pirmie pasažieri.

Ziemeļu piestātnes terminālis ir apgriezta L burta formā, un pirmā tiks atvērta tā daļa, kas savienojas ar veco 1974.gadā būvēto termināli. No šīs daļas pasažieri uz lidmašīnām tiks vesti ar autobusiem. Tikmēr turpināsies jaunā termināļa iekšdarbi, un līdz gada beigām tiks pabeigts arī tas.

Mūrnieks norādīja, ka jaunais terminālis ļaus lidostai "Rīga" saglabāt Baltijā lielākās un modernākās lidostas statusu, jau patlaban Rīgā tiek apkalpoti 50% no Baltijas aviopasažieriem.

Būvniecības līguma cena ir 15,93 miljoni eiro.

Septembra beigās tika sākti VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" pasažieru termināļa paplašināšanas 5.kārtas būvdarbi - Ziemeļu piestātnes būvniecības 1.kārta, informēja lidostas "Rīga" pārstāve Sarmīte Rinmane.

Būvdarbus veic SIA "Skonto būve", būvuzraudzību nodrošina pilnsabiedrība "Būvalts P.M.G.", projekta autore ir SIA "Arhis Arhitekti".

Lidostas termināļa attīstības būvniecības 1.kārta paredz ne-Šengenas zonas paplašināšanu un papildu četrus jaunus iekāpšanas sektorus, tādējādi uzlabojot lidostas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Pēc pabeigšanas jaunajā piestātnes ēkā būs iespējams apkalpot arī lielākus gaisa kuģus, kas palielinās lidostas kapacitāti.

Tagadējā termināļa kapacitāte ļauj kvalitatīvi apkalpot 3,5 miljonus pasažieru gadā, taču jau patlaban lidostas apkalpoto pasažieru skaits gadā sasniedz 4,7 miljonus. Pie šāda apjoma, kā arī paredzot turpmāku pasažieru skaita pieaugumu, ir nepieciešama lidostas paplašināšana, lai nodrošinātu atbilstošu servisu aviokompānijām, kā arī ērtus apstākļus un kvalitatīvu apkalpošanu pasažieriem.

Termināļa paplašināšana ir būtisks nosacījums jaunu lidsabiedrību piesaistei un to darbības sākšanai lidostā "Rīga", kā arī šobrīd strādājošo aviokompāniju darbības paplašināšanai.

Lidostas amatpersonas ir pārliecinātas, ka ne vēlāk kā 2017.gadā lidosta "Rīga", visticamāk, pārvarēs piecu miljonu apkalpoto pasažieru slieksni gadā.

Paplašināšanās projektu lidosta finansē no saviem ieņēmumiem un piesaistītiem 13 miljonu eiro kredītlīdzekļiem no "Pohjola Bank PLC".

Avots: http://www.nozare.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.