Nozares jaunumi

Pārtikas kravas uz Ķīnu izdevīgāk būs vest pa jūru

Ir daudz tukšu konteineru, kurus "par smieklīgu cenu" var aizsūtīt atpakaļ uz Ķīnu.Latvijas pārtikas ražotājiem, kuri vēlas pārdot savu produkciju Ķīnā, ir jārēķinās, ka tas nenotiks tik ātri, jo no paziņojuma par tirgus atvēršanu līdz brīdim, kad tiks saņemti visi apstiprinājumi, paies laiks, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš.

Viņš arī skaidro, ka cenu ziņā produktus transportēt uz Ķīnu būs izdevīgāk pa jūru, ņemot vērā, ka no Ķīnas nāk vērienīgākas kravu plūsmas. Tas nozīmē, ka ir daudz tukšu konteineru, kurus "par smieklīgu cenu" var aizsūtīt atpakaļ uz Ķīnu.

Kā uzsver eksperts, ir skaidrs, ka uz Ķīnu, visticamāk, netiks vesti svaigie piena produkti. Tas būšot piena pulveris un produkti, kam ir ilgs uzglabāšanas termiņš.

"Domāju, ka tie nebūs autopārvadātāji, kuri iegūs jaunas kravas, jo savu teritoriju Ķīna ir bloķējusi un svešus autopārvadātājus iekšā nelaiž. Līdz ar to attiecīgi būtu jāveic pārkraušana," uzsver Krūmiņš.

Jautāts, vai tā ir jauna iespēja ostām, eksperts norāda, ka salīdzinoši šie apjomi nebūs tik lieli. Turklāt paiešot laiks, kamēr varēs tikt Ķīnas tirgū iekšā.

"No brīža, kad saka, ka tirgus ir atvērts, līdz brīdim, kad tiks saņemti visi apstiprinājumi, sertifikāti, paies gadi. Tas tā nebūs, ka vasarā vai ziemā kaut kas notiks, viennozīmīgi - nē," uzsvēra Krūmiņš.

Kā ziņots, 7.augustā tika noteikts Krievijas embargo, kas attiecas uz liellopu gaļu, cūkgaļu, augļiem, dārzeņiem, mājputniem, zivīm, sieru, pienu un piena produktiem, kas tiek importēti no ES, ASV un citām rietumvalstīm, kuras ieviesušas sankcijas pret Maskavu.

Saistībā ar Krievijas embargo pārtikas preču ražotājiem patlaban ir rasta iespēja eksportēt preci uz Ķīnu, savukārt produkcijas apjoms būs atkarīgs no ražotāju spējas konkurēt ar savas preces kvalitāti pārsātinātajā Āzijas tirgū, atzinis ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis (RP/V).

"Krievijas aizlieguma dēļ veidojas piena pārprodukcija visā Eiropas Savienībā, kas ietekmē cenas, līdz ar to fokusējamies uz tirgiem, kur varētu preci realizēt. Piensaimniecības jomā iezīmēti trīs tirgi - Ķīna, Baltkrievija un Kazahstāna. Latvija būs pirmā Baltijas valsts, kam būs sertifikācija piena produktu eksportam uz šo valsti. Ķīnas inspektori jau ir bijuši Latvijā, vēl viena vizīte gaidāma tuvākajā laikā, tālāk viss atkarīgs no pašu uzņēmēju iniciatīvas un vēlmes saņemt Ķīnas tirgum nepieciešamo sertifikātu," sacīja ministrs.

Avots: www.nozare.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv