Vienmēr gatavi veikt papildus jūdzi!
transporta pakalpojumi   + 371 67674570
  • Noteikti iesakām arī citiem izmantot SIA „VERVO” kravu pārvadājumu pakalpojumus, jo uzņēmuma darbinieki spēj efektīvi organizēt savu darbu, ātri un operatīvi pieņemt lēmumus, kā arī tikt galā ar dažādām problēmsituācijām, ātri piemeklējot visoptimālāko risinājumu! Lasīt vairāk
    Meko un KO SIA Valdes loceklis Kristians Riekstiņš
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52

Latvijai kā tranzītvalstij pieaugs drošu kravu pārvadājumu nozīme

Latvijai kā tranzītvalstij pieaugs drošu kravu pārvadājumu nozīmeLatvija jau izsenis atradusies lielu transporta plūsmu krustpunktā – starp Krieviju, Āzijas valstīm un Eiropu. Tāpēc Latvijai kā valstij ar unikālu ģeopolitisko stāvokli ir ļoti svarīga transporta sakaru efektivitātes paaugstināšana kā Eiropas, tā arī Āzijas virzienā.

 Kā liecina Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA (RSA Grupa) apkopotā informācija, līdz ar kravu apjoma pieaugumu palielinās arī apdrošināšanas pieteikumu skaits par dažādiem negadījumiem, apliecinot, ka Latvijā transporta un loģistikas nozarē pieaug drošu kravu pārvadājumu nozīme.

Transporta un loģistikas nozarē viena no aktuālajām tendencēm ir pārvadāto kravu apjoma pieaugums, kā arī veikto investīciju pieaugums infrastruktūras uzlabošanai. Kā skaidro BALTA Risku pārvaldes galvenā risku parakstītāja Anastasija Zubenko, Latvijas tranzīta koridoru veido desmit ostas, divi naftas un viens naftas produktu maģistrālais cauruļvads, labi attīstīts autoceļu un dzelzceļa tīkls, kā arī vairākas lidostas. Pašlaik caur Latviju virzienā Rietumi – Austrumi gada laikā reāli tiek pārvadāti vairāk nekā 40 miljoni tonnu kravu.
Analizējot Latvijas tranzīta koridoru valstiskā līmenī, A. Zubenko atzīmē, ka Latvija par prioritāru uzskata efektīvas, drošas, multimodālas, sabalansētas, videi draudzīgas un konkurētspējīgas transporta sistēmas attīstību. Turklāt galvenais mērķis ir transporta infrastruktūras attīstība un pilnīga integrācija Transeiropas multimodālajā transporta sistēmā.
Latvijas dzelzceļa, jūras transporta un ostu struktūras plāno ieguldīt iespaidīgas naudas summas infrastruktūrā, piemēram, ilglaicīgas stratēģijas investīciju apmēri Rīgas brīvostā sasniedz 1,1 miljardu eiro, „Latvijas Dzelzceļā” – 1 miljardu eiro. Turklāt dažādi Latvijas loģistikas objekti ir pievilcīgi ārzemju investoriem, jo mūsu valsts nodokļu politika ir labvēlīga investīciju veikšanai, tostarp Latvijā ir attīstīta infrastruktūra, kā arī pastāv iespēja saņemt Eiropas Savienības līdzfinansējumu.

A. Zubenko norāda, ka tajā pašā laikā liela apjoma kravu skaita pieaugums un plūsmas palielināšanās liecina, ka pieaug arī apdrošināšanas nozīme, lai pārvadātās kravas savā gala mērķī nonāktu neskartas. Ja šīs lielā apjoma kravas tiek zaudētas, kompāniju biznesam pat viens šāds zaudējums var nozīmēt lielas izmaksas un draudus biznesa darbībai.
„Latvijā joprojām daudzi apdrošināšanu uztver kā obligātu valsts vai bankas prasību, neizprotot tās būtību un neuztverot to kā reālu sava biznesa instrumentu, kas palīdz ar gudru pārvaldību ne tikai ietaupīt līdzekļus un samazināt izdevumus, bet arī rūpēties par savu darbinieku un uzņēmuma drošību. BALTA pieredze liecina, ka transporta un loģistikas nozares pārstāvju visbiežāk pieļautās kļūdas ir gana pavirša attieksme, domājot, ka „ar mani jau nekas nenotiks”. Tāpat nereti apdrošināšanas sfērā vērojama pilnīga uzņēmumu paļaušanās uz apakšuzņēmēju, kā arī vislētākā piedāvājuma izvēle, neiedziļinoties apdrošināšanas riskos,” uzsver A. Zubenko.

Kā liecina BALTA pieredze, pēdējā laikā ir pieaudzis zādzību skaits tieši transportēšanas laikā. Šī iemesla dēļ apdrošinātājs aicina rūpīgi izvēlēties apakšuzņēmējus un pārliecināties, ka tiek veikti visi nepieciešamie drošības pasākumi. Turklāt ar visiem apdrošināšanas veidiem viennozīmīgi svarīgi ir izvērtēt papildu riskus, piemēram, kravu apdrošināšanā tie ir utilizācijas izdevumi, papildu transportēšanas izdevumi, tīrīšanas izdevumi, atbrīvošanās no bojātajām precēm u.c.

Līdz ar potenciālajiem riskiem, kas iespējami transporta un loģistikas nozarē, uzņēmējiem ir svarīgi būt pasargātam un rūpēties par biznesa nepārtrauktību. BALTA pārstāvētā RSA Grupa kā vienu no svarīgākajām priekšrocībām uzsver katrai nozarei speciāli izstrādātas pozīcijas, iekļaujot ne tikai nepieciešamo apdrošināšanas produktu klāstu, bet arī riska vadības pasākumus un risinājumus, kā novērst riskus pirms to iestāšanās. Līdz ar to BALTA savā ikdienas darbā izmanto mātes kompānijas 300 gadus uzkrāto pieredzi kravu pārvadāšanas veidu apdrošināšanā Lielbritānijas tirgū. Apdrošinātājs saviem klientiem palīdz laikus noteikt vājākos posmus biznesā un veikt preventīvas darbības, lai novērstu riskus, kas varētu apstādināt klienta uzņēmējdarbību. BALTA kā apdrošinātājs vēlas sasniegt mērķi, lai klienta bizness neapstājas un turpinās, nodrošinot biznesa nepārtrauktību.

http://vervo.lv/lv/kravu-parvadajumi/transporta-pakalpojumi/kravu-apdrosinasana

Avots: https://www.nozare.info/

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedInSubmti to draugiem
Latvijai kā tranzītvalstij pieaugs drošu kravu pārvadājumu nozīme - 5.0 out of 5 based on 1 vote